شناسهٔ خبر: 60159881 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پیام ادیان آسمانی صلح، آرامش و همزیستی مسالمت‌آمیز است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در چهارمین دور گفت و گوی اسلام و کلیسای شرق آشوری گفت: ما معتقدیم ادیان آسمانی اشتراکات وسیعی دارند که با اتکای به آن می‌توان مشکلات جهان را حل کرد؛ پیام ادیان آسمانی، صلح، آرامش و همزیستی مسالمت‌آمیز است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، محمد مهدی اسماعیلی در چهارمین دور گفت‌وگوی اسلام و کلیسای شرق آشوری با عنوان «ایمان و جوانان» که امروز شنبه ۲۳ اردیبهشت‌ در حسینیه الزهرا (س) سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در حال برگزاری است با خوش‌آمدگویی به رهبر کلیسای شرق آشوری از رابطه عاطفی ایران در همزیستی و تفاهم با همه ادیان به‌ویژه آشوری‌ها افزود: ما معتقدیم ادیان آسمانی اشتراکات وسیعی دارند که با اتکای به آن می‌توان مشکلات جهان را حل کرد.

وی گفت: پیام ادیان آسمانی، صلح، آرامش و همزیستی مسالمت‌آمیز است.

اسماعیلی با بیان اینکه همیشه کسانی بوده اند که به دنبال ایجاد شکاف بین جوامع بشری بودند افزود: آن‌ها دشمن مشترک همه ادیان هستند.

وی اضافه کرد: این جریان نمی‌خواهد بشر با گفتگو مشکلات خود را حل کند بلکه خشونت‌های خود را به عنوان آموزه‌های جدید تمدنی به دنیا معرفی می‌کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: ما برادران ادیان دینی در کنار آشوریان در یک جبهه از فضائل انسانی دفاع می‌کنیم.

این نشست به همت مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌ها و با عنوان «ایمان و جوانان» با حضور حجت‌ الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، عالیجناب پاتریارک مار آوا روئیل، رهبر جهانی کلیسای شرق آشوری و اندیشمندانی از کشورمان برگزار شده است.

این دور از گفت‌‎وگو‌ها با هدف تقویت و توسعه همکاری‌های دوجانبه در حوزه گفت‌وگوی ادیان و کلیسای شرق آشوری برگزار شده است.

اولین دور گفت‌وگو با آشوریان با عنوان «نقش دین در ترویج صلح و هماهنگی در جامعه بشر» سال 1377، دومین دور با موضوع «همزیستی مسالمت‌آمیز مسلمانان و مسیحیان آشوری در ایران» سال 1388 و دور سوم با موضوع «ظرفیت‌های همکاری ادیان در اعتلای صلح و همزیستی در جوامع بشری» سال 1389 در تهران برگزار شد.

 

 

نظر شما