شناسهٔ خبر: 60128206 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اجرای سفر‌های استانی شورای عالی انقلاب فرهنگی با هدف ارتباط بیشتر با اساتید

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: رویکرد شورای عالی انقلاب این است که علاوه بر ارتباط با وزارتخانه‌ها، بصورت مستقیم با اعضای هیئت علمی ارتباط داشته باشیم به همین علت سفر‌های استانی را آغاز کردیم.

صاحب‌خبر -

­به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه در نشستی با رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان فارس و برخی از مسؤولان این استان افزود: ارتباط مستقیم با اعضای هیأت‌علمی و نخبگان، علاوه‌بر اینکه به ارتباط بیشتر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور با جامعه کمک می‌کند، باعث می‌شود که شورا از نظرات و تخصص هرچه بیش‌تر اساتید، متخصصان و صاحب‌نظران کمک و بهره بگیرد.

وی با یادآوری اینکه مصوبات این شورا حتی بر مصوبات مجلس شورای اسلامی هم مقدم است تصریح کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌عنوان مرجع عالی سیاست‌گذاری، تعیین خط مشی، تصمیم‌گیری و هماهنگی و هدایت امور فرهنگی، آموزشی و پژوهشی کشور در چارچوب سیاست‌های کلی نظام محسوب می‌شود و تصمیمات و مصوبات آن لازم‌الاجراست.

خسروپناه به فعالیت‌های اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد و افزود: کار اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی در ۴ حوزه از جمله راه بینی (رصد فعالیت‌ها و اولویت‌یابی)، راهبردی، بعد راهبری و نظارت است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور با بیان اینکه نقشه مهندسی فرهنگی کشور یکی از نقشه ها‌ی مهم است و در استان‌ها برش دارد، یادآور شد: اولین نقشه مهندسی فرهنگی کشور در استان فارس با حضور ریاست جمهوری مصوب و درسفر رئیسی به شیراز رونمایی گردید که خوشبختانه امروز هم استاندار فارس، هم امام جمعه و هم مسؤولان استان به‌جد آن را پیگیری می‌کنند.

وی از رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی خواست تا با مطالعه دو سند نقشه جامع علمی کشور و دانشگاه اسلامی که ازسوی جمعی از فرهیختگان تنظیم شده است، نظرات و پیشنهادات خود را به دبیرخانه‌ دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور ارائه دهند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور با تأکید بر اینکه باید مدیریت عملیاتی را جایگزین مدیریت کارتابلی کنیم، خطاب به مسؤولان گفت: اگر برای جوانان وقت بگذاریم و سخنانشان را بشنویم و به آن بها دهیم، از ما دلسوزانه‌تر برای این مملکت از جان مایه می‌گذارند.

نظر شما