شناسهٔ خبر: 60122160 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور:

دانشگاهیان مشکلات پیش روی سند مهندسی فرهنگی را احصا کنند

شیراز- دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور گفت: اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و دانشجویان نسبت به بررسی سند مهندسی فرهنگی کشور اقدام کرده و مشکلات پیش روی این سند فرهنگی را احصا کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه ظهر چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی با رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان فارس در دانشگاه شیراز بیان کرد: یکی از اولویت‌هایی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی مد نظر است ارتباط مستقیم با اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های سراسر کشور علاوه بر ارتباط با وزارت خانه‌ها است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های کشور دارای تخصص و ایده‌های خوبی برای برون رفت از مشکلات هستند این ارتباط موجب خواهد شد تا تخصص گرایی در جامعه به حد قابل توجه‌ای افزایش یابد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور با یادآوری اینکه مصوبات این شورا حتی بر مصوبات مجلس شورای اسلامی هم مقدم است، افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌عنوان مرجع عالی سیاست‌گذاری، تعیین خط مشی، تصمیم‌گیری و هماهنگی و هدایت امور فرهنگی، آموزشی و پژوهشی کشور در چارچوب سیاست‌های کلی نظام محسوب می‌شود و تصمیمات و مصوبات آن لازم‌الاجراست.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: وظیفه اصلی که این شورا بر عهده دارد بر اساس چهار مؤلفه است که شامل راه‌بینی، راهبردی، بعد راهبری و نظارت می‌شود.

خسروپناه با اشاره به اینکه تصمیماتی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی اتخاذ می‌شود راهبردی و دقیق است، افزود: شناسایی اولویت‌ها در کشور یکی دیگر از راهبردهایی است که در این شورا مدنظر بوده از این رو تلاش شده تا نسبت به احصا ی تمامی مشکلات و اولویت‌ها توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی اقدام شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور در خصوص سند مهندسی فرهنگی نیز عنوان کرد: اولین برش استانی از سند مهندسی فرهنگی کشور در جریان سفر ریاست جمهوری به استان فارس رونمایی شد این در حالی است که تمامی مدیران ارشد فارس نسبت به اجرای این سند اهتمام ویژه‌ای دارند.

او از رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی خواست تا با مطالعه دو سند نقشه‌ی جامع علمی کشور و دانشگاه اسلامی که از سوی جمعی از فرهیختگان تنظیم شده است، نظرات و پیشنهادات خود را به دبیرخانه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور ارائه دهند.

نظر شما