شناسهٔ خبر: 60085336 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

از شهر چه خبر؟

اعلام تعرفه طرح ترافیک تهران در سال جاری/تماشای گلاب‌گیری کاشان در برج میلاد

تهران - ایرنا - اعلام تعرفه طرح ترافیک، مراسم گلاب گیری در برج میلاد و افزایش ضریب ایمنی و کاهش تصادفات در بزرگراه شهید هاشمی از مهمترین اخبار روز دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه پایتخت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش عصر دوشنبه خبرنگار ایرنا، سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهرانی اعلام کرد: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران با افزایش ۲۰ درصدی، قیمت پایه عوارض تردد در محدوده طرح ترافیک در سال ۱۴۰۲ برابر با ۵۲ هزار و ۶۵۰ تومان شد و شهروندانی که خودرو آنها دارای معاینه فنی برتر باشد مشمول ۳۰ درصد تخفیف در پرداخت عوارض تردد در محدوده طرح ترافیک خواهند شد.

مالکان وسایل نقلیه‌ای که علاوه بر معاینه فنی برتر در زمان غیر اوج (بازه زمانی ۱۰ تا ۱۶) در محدوده طرح تردد کنند، ۳۸ هزار و ۶۳۱ تومان به عنوان عوارض تردد در محدوده طرح ترافیک در سال ۱۴۰۲ پرداخت خواهند کرد.

ساز و کار رزرو و خرید بسته‌های یک‌ ماهه، سه‌ ماهه، شش‌ماهه و ضرایب تخفیف عوارض تردد در محدوده طرح ترافیک درسال ۱۴۰۲، مانند سال ۱۴۰۱ خواهد بود.

درباره تردد وسائل نقلیه در محدوده آلودگی هوا در سال ۱۴۰۲، همه خودروهای پلاک تهران که در سامانه تهران من ثبت نام کرده باشند، دارای ۲۰ روز سهمیه تردد رایگان فصلی خواهند بود.

تسهیلات عوارض تردد ساکنان محدوده طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا پابرجا است و ساکنان این دو محدوده به منظور تداوم تسهیلات باید بدهی عوارض طرح ترافیک و عوارض پسماند و نوسازی ملک خویش را پرداخت کنند.

ساکنان محدوده طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا باید به منظور بهره مندی از تسهیلات به دفاترخدمات الکترونیک شهرداری تهران مراجعه کنند.

اعلام تعرفه طرح ترافیک تهران در سال جاری/تماشای گلاب‌گیری کاشان در برج میلاد

گلاب‌گیری کاشان را در برج میلاد تماشا کنید
مراسم سنتی گلاب‌گیری کاشان از روز سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ماه در محوطه برج میلاد برای شهروندان و بازدیدکنندگان برج میلاد اجرا می‌شود.

شرکت برج میلاد تهران اعلام کرد: این مراسم از ۱۹ اردیبهشت ماه تا ۱۲ خرداد ماه در محوطه برج میلاد همراه با اجرای برنامه‌های شاد و عروسکی برای بازدیدکنندگان است و شهروندان می‌توانند علاوه بر بازدید از این مراسم کهن شهر کاشان، محصولات و عرقیجات سنتی مورد نیاز خود را از غرفه‌های فروش تهیه کنند.

برای اجرای مراسم گلاب‌گیری کاشان همه روزه بیش از یک هزار تن گل محمدی از شهر کاشان به برج میلاد می‌آید تا گلاب تازه تهیه شود.

این مراسم تا ۱۲ خرداد ماه از ساعت ۱۰ تا ۲۲ در برج میلاد برگزار خواهد شد.

شهروندان در صورت مشاهده بکارگیری کودکان توسط پیمانکاران به ۱۳۷ اطلاع دهند
مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه در شرایط پیمان، نظام‌نامه فنی و اجرایی به پیمانکاران ابلاغ کرده‌ایم که به کارگیری کودکان ممنوع است، گفت: تاکنون هم با این دست موضوعات برخورد جدی کرده‌ایم.

علیرضا جعفری در خصوص بکارگیری کودکان توسط پیمانکاران در بخش خدمات شهری شهرداری تهران، اظهار کرد: در شرایط پیمان، نظام نامه فنی و اجرایی به پیمانکاران ابلاغ کرده ایم که به کارگیری کودکان ممنوع است.

وی با اشاره به اهمیت موضوع عدم به کارگیری کودکان در بخش خدمات شهری شهرداری تهران ادامه داد: در صورت مشاهده این موضوع حتما برخورد صورت خواهد گرفت ضمن اینکه از شهروندان می خواهیم در صورت مشاهده این موضوع، آن را به سامانه ۱۳۷ اطلاع دهند.

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده این موضوع ضمن برخورد قاطع با پیمانکار خاطی، با معاون خدمات شهری منطقه و شهردار ناحیه هم برخورد خواهد شد.

اعلام تعرفه طرح ترافیک تهران در سال جاری/تماشای گلاب‌گیری کاشان در برج میلاد

افزایش ضریب ایمنی و کاهش تصادفات در بزرگراه شهید هاشمی
شهردار منطقه ۱۹ گفت: بیش از سه کیلومتر نیوجرسی در بزرگراه شهید هاشمی با هدف افزایش ضریب ایمنی و کاهش تصادفات نصب شد.

تورج فرهادی افزود: با توجه به اینکه محور بزرگراه شهید هاشمی به بهشت زهرا(س) دسترسی دارد و حجم تردد در این محور به خصوص در ایام پایانی هفته بالا است، با همکاری سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران بخشی از تعویض گاردریل این محور با نیوجرسی سال گذشته و بخشی باقی مانده نیز انجام شد.

وی ادامه داد: عملیات جمع آوری گاردریل و جایگزینی آن با نیوجرسی در بزرگراه شهید هاشمی در راستای افزایش ایمنی و رفع نقاط حادثه خیز در این محور شریانی به طول بیش از سه کیلومتر انجام که باعث شد از عرض مفید محور و فضای میانی بزرگراه به نحو صحیح استفاده شود.

فرهادی با اشاره به آمار بالای حوادث در بزرگراه شهید هاشمی گفت: جایگزینی نیوجرسی در افزایش ایمنی این بزرگراه بسیار تاثیر گذار است، چراکه این بزرگراه به خارج از شهر دسترسی دارد و بسیاری از رانندگانی که تجربه کافی ندارند، در این بزرگراه تردد می‌کنند و در گذشته شاهد حوادث ناگوار و ورود به لاین مخالف در حین حادثه بوده‌ایم که با نصب نیوجرسی از این موضوع جلوگیری می‌شود.

اکران «بچه‌ها مچکریم» به پاس عملکرد غرورآفرین بانوان هاکی باز
همزمان با کسب نایب قهرمانی تیم هاکی بانوان ایران در آسیا اکران فرهنگی «بچه ها مچکریم» توسط سازمان زیباسازی در فضای تبلیغاتی پایتخت انجام شد.

نظر شما