شناسهٔ خبر: 60084552 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هشدار هواشناسی درباره تقویت سامانه بارشی در خوزستان

اداره کل هواشناسی خوزستان درباره تقویت سامانه بارشی، رگبار، رعد و برق و گرد و خاک موقت هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز آبادان؛ در این اطلاعیه آمده است: از اوایل وقت سه شنبه نوزدهم تا بعداز ظهر روز چهارشنبه رگبار باران و رعد و برق، وزش باد متوسط تا شدید گاهی تندباد لحظه‌ای و احتمال ریزش تگرگ در مناطق مستعد واحتمال برخاستن گردو خاک موقت برای ساعتی در اغلب نقاط استان پیش بینی می شود.

این شرایط موجب لغزندگی جاده، اصابت صاعقه، اختالل در سفر‌های بین شهری بویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، احتمال ریزش کوه، آبگرفتگی معابر، باال آمدن سطح آب رودخانه‌ها واحتمال خسارت به صنعت کشاورزی و آبگرفتگی وجاری شدن سیلاب ها و سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در مناطق کوهستانی، کاهش دید ناشی از گردوخاک، شکستن درختان و.. می شود.

بر اساس هشدار دریایی سطح نارنجی، وزش باد شدید و افزایش ارتفاع امواج از اواخر وقت دوشنبه تا اواخر وقت پنجشنبه قابل انتظار است که نوع مخاطره وزش باد شدید و افزایش ارتفاع امواج در شمال خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل خوزستان است.

<div id="video-display-embed-code_9606779"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3843536/9606779?width=600&height=300"></script></div>

نظر شما