شناسهٔ خبر: 60059247 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

چین قوانین سربازی را برای جنگ سایبری به روز می‌کند

چین قوانین سربازی اجباری را به دلیل افزایش تخصص در جنگ سایبری و تخصص فضایی تغییر می‌دهد و سربازان سابق را دوباره استخدام می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از روزنامه آمریکایی دِ هیل، چین قوانین سربازی اجباری خود را به روز کرده تا به سربازان سابق اجازه دهد دوباره استخدام شوند و سرمایه گذاری در جنگ سایبری و تخصص فضایی را افزایش دهند.

این قوانین تجدید نظر شده روز دوشنبه پس از تایید شورای دولتی و کمیسیون نظامی مرکزی چین به اجرا گذاشته شد.

به گزارش گاردین، رسانه‌های دولتی گزارش دادند که قوانین به روز شده برای ارائه ضمانت‌های نهادی برای تحکیم دفاع ملی و ایجاد نیرو‌های مسلح قوی تنظیم شده است. این اصلاحات شامل تدابیری برای افزایش سریع تعداد نیرو‌ها از طریق به کارگیری نظامیان بازنشسته است که عمدتا در واحد‌های خدمات فعال سابق یا پست‌های مشابه تکمیل خواهند شد.

این خبرگزاری گزارش داد که سربازان سابق در هنگام استخدام اولویت خواهند داشت و احتمالا دوباره وارد واحد اصلی خود خواهند شد.

مقررات بازنگری شده همچنین بر جذب افراد دارای تخصص سایبری و فضایی تمرکز خواهد کرد، دو حوزه نوظهور که شی جین پینگ، رئیس جمهور چین به طور فزاینده‌ای بر آن توجه دارد.

سال گذشته، شی از چین خواست تا در بحبوحه تنش‌های فزاینده با آمریکا بر سر تایوان، ارتش خود را به سرعت توسعه و گسترش دهد.

شی گفت: ما برای مدرن کردن تئوری نظامی، اشکال سازمانی، پرسنل و تسلیحات و تجهیزات سریعتر کار خواهیم کرد. ما توانایی‌های راهبردی ارتش را برای دفاع از حاکمیت، امنیت و منافع توسعه چین افزایش خواهیم داد و خواهیم دید که نیرو‌های مسلح مردمی به طور موثر ماموریت‌ها و وظایف خود را انجام می‌دهند.

این اقدام همچنین در حالی رخ می‌دهد که قانونگذاران آمریکا برای سرمایه گذاری سایبری بیشتر در تایوان تلاش می‌کنند.

نظر شما