شناسهٔ خبر: 60022420 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افزایش ۱۲۵ درصدی کمک هزینه عائله‌مندی بازنشستگان تأمین اجتماعی

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از افزایش ۱۲۵ درصدی کمک هزینه عائله‌مندی بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان خبر داد.

صاحب‌خبر -

افزایش ۱۲۵ درصدی کمک هزینه عائله‌مندی بازنشستگان تأمین اجتماعیبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ میرهاشم موسوی با اشاره به اجرایی شدن و پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان از اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ افزود: سازمان تأمین‌ اجتماعی با توجه به مصوبه هیئت وزیران و در اجرای ماده (۹۶) و ماده (۱۱۱) قانون تأمین‌ اجتماعی، مستمری و کمک‌های جنبی تمام مستمری‌بگیران بازنشسته، ازکارافتاده و مجموع مستمری بازماندگان را افزایش داد.

وی اعلام کرد: براین اساس میزان مستمری‌های بازنشستگی، ازکارافتادگی و مجموع مستمری بازماندگان که تا پایان سال ۱۴۰۱ برقرار شده و افزایش یافته است.

بر این اساس، برای دریافت‌کنندگان حداقل مستمری و مشمولین ازکارافتادگی جزئی و سایر افرادی که مستمری آنان به نسبت سنوات پرداخت حق‌بیمه برقرار شده است، به میزان بیست و هفت درصد (۲۷درصد به مستمری آنان که در پایان اسفندماه ۱۴۰۱ دریافت کردند) اضافه میشود.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی، افزود: همچنین برای سایر سطوح بالاتر از حداقل مستمری، میزان افزایش سال ۱۴۰۲ به میزان بیست و یک درصد (۲۱ درصد مستمری آنان در پایان اسفندماه ۱۴۰۱ به‌علاوه مبلغ ثابت دو میلیون و ۵۰۷ هزار و ۸۸۰ ریال) خواهد بود.

موسوی با بیان اینکه به توصیه ریاست جمهوری برای کمک به معیشت بازنشستگان، در سال جاری کمک‌های جنبی مستمری‌بگیران افزایش بسیار خوبی دارد، گفت: مبلغ بن مستمری‌بگیران و کمک هزینه مسکن بازنشستگان و مستمری‌بگیران به میزان ۲۱ درصد افزایش یافته است. در مورد کمک هزینه عائله‌مندی نیز افزایش ۱۲۵ درصدی اعمال شده و از ۴۰۷ هزار تومان به ۹۱۷ هزار تومان رسیده است.

کمک هزینه اولاد تحت تکفل بازنشستگان و مستمری‌بگیران نیز حدود ۳۰۰ درصد افزایش یافته و به ازای هر اولاد از ۱۰۵ هزار تومان به ۴۲۲ هزار تومان افزایش یافته است.

نظر شما