شناسهٔ خبر: 60022585 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

افزایش 125 درصدی کمک هزینه عائله‌مندی بازنشستگان تأمین اجتماعی

صاحب‌خبر -
افزایش 125 درصدی کمک هزینه عائله‌مندی بازنشستگان تأمین اجتماعی
خبرگزاری آریا - مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از افزایش 125 درصدی کمک هزینه عائله‌مندی بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا ؛ میرهاشم موسوی با اشاره به اجرایی شدن و پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان از اردیبهشت‌ماه 1402، افزود: سازمان تأمین‌ اجتماعی با توجه به مصوبه هیئت وزیران و در اجرای ماده (96) و ماده (111) قانون تأمین‌ اجتماعی، مستمری و کمک‌های جنبی تمام مستمری‌بگیران بازنشسته، ازکارافتاده و مجموع مستمری بازماندگان را افزایش داد.
وی اعلام کرد: براین اساس میزان مستمری‌های بازنشستگی، ازکارافتادگی و مجموع مستمری بازماندگان که تا پایان سال 1401 برقرار شده و افزایش یافته است.
بر این اساس، برای دریافت‌کنندگان حداقل مستمری و مشمولین ازکارافتادگی جزئی و سایر افرادی که مستمری آنان به نسبت سنوات پرداخت حق‌بیمه برقرار شده است، به میزان بیست و هفت درصد (27درصد به مستمری آنان که در پایان اسفندماه 1401 دریافت کردند) اضافه میشود.
مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی، افزود: همچنین برای سایر سطوح بالاتر از حداقل مستمری، میزان افزایش سال 1402 به میزان بیست و یک درصد (21 درصد مستمری آنان در پایان اسفندماه 1401 به‌علاوه مبلغ ثابت دو میلیون و 507 هزار و 880 ریال) خواهد بود.
موسوی با بیان اینکه به توصیه ریاست جمهوری برای کمک به معیشت بازنشستگان، در سال جاری کمک‌های جنبی مستمری‌بگیران افزایش بسیار خوبی دارد، گفت: مبلغ بن مستمری‌بگیران و کمک هزینه مسکن بازنشستگان و مستمری‌بگیران به میزان 21 درصد افزایش یافته است. در مورد کمک هزینه عائله‌مندی نیز افزایش 125 درصدی اعمال شده و از 407 هزار تومان به 917 هزار تومان رسیده است.
کمک هزینه اولاد تحت تکفل بازنشستگان و مستمری‌بگیران نیز حدود 300 درصد افزایش یافته و به ازای هر اولاد از 105 هزار تومان به 422 هزار تومان افزایش یافته است.

نظر شما