شناسهٔ خبر: 60020647 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

همه دستگاه‌ها در موضوع عفاف و حجاب مسئول هستند

نماینده، ولی فقیه در مازندران: دستگاه‌های اجرایی در موضوع عفاف و حجاب به تناسب اختیارات باید اقدام کنند. ‎

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، نماینده، ولی فقیه در مازندران در جلسه قرارگاه استانی عفاف و حجاب، با اشاره به نقش معلمان و اساتید در مدارس و اساتید در دانشگاه‌ها برای تبیین بیانات مقام معظم رهبری در حوزه مسائل اجتماعی، گفت: فراجا باید در اجرای مدل‌های مواجهه با بی‌حجابی جدیت بیشتری داشته باشد.


آیت الله محمدی لائینی، با اشاره بر اینکه دستگاه‌های اجرایی تکلیف شرعی و قانونی در مواجهه با بدحجابی دارند، افزود: دستگاه‌های اجرایی در موضوع عفاف و حجاب به تناسب اختیارات باید اقدام کنند. ‎


او با اشاره به حفظ و ارتقا شاخص ارزش‌های بنیادین مردم، ادامه داد: مازندران دیار علویان است و همه مدیران موظف هستند ضمن شناخت دقیق و به‌روز از ارزش‌های بنیادین نسبت به ارتقا این شاخص‌ها که حجاب نیز یکی از مهم‌ترین آنان است، اقدام کنند.


استاندار مازندران گفت: اقدامات خوبی در سطح استان با تشکیل قرارگاه استانی عفاف و حجاب انجام شده است.


سید محمود حسینی پور افزود: موضوع عفاف و حجاب امری نیست که بخواهیم به سادگی از کنار آن عبور کنیم، چرا که همه مسئول هستیم و هیچ دستگاهی نباید در اجرای قوانین این حوزه کم‌کاری یا کج‌کارکردی داشته باشد.


او با تاکید بر اینکه دشمن تلاش دارد در عرصه جنگ رسانه‌ای جامعه را در موضوعات مختلف تحریک نماید، افزود: دشمن تلاش می‌کند به واسطه ابزار‌های ارتباطی بی‌حجابی را ترویج نماید، لذا در چنین شرایط اقدامات فرهنگی مبتنی بر ایده‌های نو و جهاد‌تبیین از اهمیت بالایی برخوردار است.

استاندار مازندران، گفت:واحد‌های صنفی، اقامتگاه‌ها و دستگاه‌های خدمات‌رسان مکلف هستند به افرادی که به قوانین شرعی و قانونی حوزه حجاب توجه نمی‌کنند، خدمات‌رسانی نکنند و در این زمینه دستگاه قضایی نیز پشتوانه اجرای ضمانت‌های قانونی با متخلفین است.


حسینی پور با اشاره به اینکه دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی مازندران برای تابستان امسال باید اقدامات موثر فرهنگی در راستای کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی انجام بدهند، گفت: دستگاه‌های متولی از ظرفیت ایده‌های نو و جوانان انقلابی برای کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی در سواحل استفاده کنند و مدیران برای این جوانان نقش قائل شوند.


او با اشاره به واگذاری دبیرخانه قرارگاه عفاف و حجاب استان به ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران، گفت: جلسات قرارگاه و دبیرخانه مِن‌بعد به‌صورت هفتگی برگزار شود و راهبرد‌ها فرهنگی، اجتماعی، جامعه‌شناسانه و چالش‌ها در این دبیرخانه به‌طور دائمی بررسی گردد.

مقداد بهرامی گزارش می دهد

<div id="video-display-embed-code_9590761"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3839410/9590761?width=400&height=300"></script></div>

 

نظر شما