شناسهٔ خبر: 60012814 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در گفت‌و‌گو با ایلنا مطرح شد:

خانه مطبوعات قزوین ضعف اطلاع‌رسانی داشت

یکی از دو بازرس چهارمین دوره خانه مطبوعات گفت: اعضای هیأت مدیره خانه،‌ فعالیت‌ها و دستاوردهای خوبی داشتند، اما مشکل اینجا بود که این مجموعه در اطلاع‌رسانی و گزارش‌دهی عملکرد خود به جامعه هدف ضعیف عمل کردند.

صاحب‌خبر -

رویا بابائی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین در خصوص عملکرد خانه مطبوعات استان قزوین در دوره چهارم گفت: اعضای هیأت مدیره چهارمین دوره خانه مطبوعات پس از 10 سال وقفه، موفق به برگزاری جشنواره مطبوعات شدند، رویداد بسیار سنگینی که برگزاری آن مدت‌ها بود از عهده هیچ نهاد و دستگاهی برنیامده بود کار کمی نبود.

بازرس چهارمین دوره خانه مطبوعات افزود: اعطای وام قرض‌الحسنه برای یکصد فعال رسانه‌ای که پیش از آن هرگز اتفاق نیفتاده بود، همچنین برگزاری اردوهای فرهنگی، افزایش نرخ آگهی‌های دادگستری و توزیع بسته‌های ارزاق بین همکاران رسانه همه از اقدامات خانه مطبوعات در دوره چهارم فعالیتش بود که متأسفانه آنگونه که باید اطلاع‌رسانی نشد، اما از طرفی نادیده گرفتن آنها هم بی‌انصافی است.

وی افزود: به عملکرد خانه مطبوعات انتقاداتی وارد است و چه بسا خودم هم انتقاداتی داشته باشم، اما نکته اینجاست که انتقاداتی که برخی از همکاران رسانه‌ای به خانه وارد می‌کنند ناشی از اشراف ناکافی آنان به وظایف و حدود اختیارات خانه مطبوعات است. برخی همکاران با سوابق چندین ساله نقدهایی را مطرح می‌کنند که اساساً نقد نیست، بلکه یا وظایف اداره فرهنگ و ارشاد است یا توقعات شخصی است و این عدم تشخیص، برای اعتبار خود افراد هم خوب نیست.

به گفته بازرس چهارمین دوره خانه مطبوعات استان، ضعفی که به همه ما وارد است این است که کمتر مطالعه می‌کنیم و به‌خصوص در مورد آنچه می‌خواهیم بدان نقد کنیم آگاهی کافی نداریم، لذا در اینکه از چه نهادی چه توقعاتی می‌توان داشت دچار خطا می‌شویم و باز در اثر عدم مطالعه گمان می‌کنیم انتقاداتمان به‌جاست.

بابائی ادامه داد: ضمن پذیرش تمام انتقادات وارد بر عملکرد خانه مطبوعات، دو پیشنهاد سازنده برای همکاران رسانه‌ای دارم. اول اینکه همه همکارانی که توان حضور در دوره بعدی خانه را در خود می‌بینند حتماً نسبت به این مهم اقدام کنند تا ضمن آشنایی نزدیک با مسائل خانه و اختیارات آن، از کارشکنی‌ها و عدم همکاری‌ها مطلع شوند و دوم اینکه عملکرد خانه مطبوعات در همه ادوار مورد بررسی و در صورت لزوم مورد مقایسه قرار گیرد.

این فعال رسانه‌ای اضافه کرد: البته پیشنهاد من رافع ضعف‌ها و نقدهای وارد بر فعالیت خانه مطبوعات نیست، انکار نمی‌کنم که نسبت به فعالیت خنثی و به دور از مسئولیت‌پذیری یکی از اعضای هیأت‌مدیره که نقش کلیدی هم داشت نقد زیادی داشتیم اما صحبتم این است که همکاران با وقوف کامل نگاه دقیقی به فعالیت خانه مطبوعات در یک دهه اخیر بیندازند تا خدای‌نکرده در اثر قضاوت ناشی از بی‌اطلاعی حقی بر گردن کسی نیاید.

نظر شما