شناسهٔ خبر: 60003817 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

هشدار سفارت آمریکا در کی‌یف در خصوص "حملات موشکی"

فاطمه نبید

هیئت دیپلماتیک آمریکا در پایتخت اوکراین به آمریکایی‌ها توصیه کرده است که هشدارهای هوایی را نادیده نگیرند و به طور مناسب پناه بگیرند و هشدار داد که وضعیت امنیتی ممکن است به سرعت در پی حمله پهپادی به کرملین که مقامات روسی آن را به کی‌یف نسبت داده‌اند، بدتر شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از آرتی، وزارت امور خارجه آمریکا چهارشنبه شب با اشاره به افزایش حملات اخیر در سراسر اوکراین و لفاظی‌های تحریک‌آمیز از سوی مسکو، هشداری امنیتی درباره «افزایش تهدید حملات موشکی» در سراسر اوکراین صادر کرد.

پیش از این، مقامات روسیه نسبت به "حمله تلافی‌جویانه" به حمله پهپاد اوکراینی به کاخ کرملین هشدار داده‌اند.

سفارت آمریکا تاکید کرد: حواستان باشد حتی اگر موشک یا پهپاد ورودی رهگیری شود، سقوط آوار، خطر قابل توجهی را نشان می‌دهد.

هیئت دیپلماتیک ایالات متحده همچنین اضافه کرد که هر آمریکایی که هنوز در اوکراین است باید "یک طرح اضطراری که به کمک دولت ایالات متحده وابسته نیست" داشته باشد و هر موقع که اوضاع مناسب و امن بود این کشور را ترک کند.

دفتر رئیس جمهور روسیه چهارشنبه اعلام کرد که دو هواپیمای کوچک بدون سرنشین با استفاده از اقدامات جنگ الکترونیکی بر فراز محل کار ولادیمیر پوتین سرنگون شدند. کرملین در بیانیه‌ای این حمله را یک «اقدام تروریستی از پیش طراحی شده» توسط نیروهای اوکراینی و تلاش برای جان پوتین توصیف کرد. کی‌یف مسئولیت این حمله را رد کرده است، کارین ژان پی‌یر، سخنگوی کاخ سفید نیز مدعی شد که ایالات متحده "اوکراین را تشویق نمی‌کند یا قادر نمی‌سازد تا به خارج از مرزهایش حمله کند."

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما