شناسهٔ خبر: 59979992 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

حاجی بابایی:

مشکل آموزش و پرورش بودجه و نحوه مدیریت است

صاحب‌خبر -

 

رئیس‌ کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: معتقدم آموزش‌وپرورش باید با وزارت نفت ادغام شود تا پول و بودجه در اختیار این وزارتخا‌نه قرار بگیرد.
به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا حاجی‌بابایی، اظهارداشت: زمانی که من وزیر آموزش و پرورش بودم و برخی وزارتخانه‌ها با هم ادغام می‌شدند من آمدم بیرون از آموزش و پرورش و از من پرسیدند به نظرتان آموزش و پرورش با کجا ادغام شود گفتم نفت.
حاجی‌بابایی افزود: معتقدم آموزش‌وپرورش باید با وزارت نفت ادغام شود تا پول و بودجه در اختیار این وزارتخانه قرار بگیرد. به برخی گفتم شما زحمت بکشید نفت تولید کنید و معلمان هم زحمت بکشند تدریس کنند؛ برای همه بچه‌های این مملکت؛ مگر ما سرمایه‌ای بالاتر از دانش‌آموزان داریم؟
وی بیان داشت: اگر قرار باشد روزی شیر نفت برای رونق تولید باز شود اولین جا و آخرین جایی که بهتر است در آن خرج شود باید برای آموزش و پرورش باشد.
این نماینده مجلس اظهارداشت: بررسی بودجه وزارتخانه‌ها که به مجلس می‌آید حکایت از آن دارد که این بودجه یا کافی است یا زیاد، ولی بودجه آموزش و پرورش همیشه ۱۰ تا ۱۵ درصد کمتر است.
حاجی‌بابایی افزود: سال گذشته ۳۰ هزار میلیارد تومان برای آموزش و پرورش بودجه افزایش دادیم که در ۴۴ سال گذشته بی‌سابقه بوده البته مشکل این وزارتخانه فقط بودجه نیست چرا که نحوه مدیریت هم حائز اهمیت است.

برچسب‌ها:

نظر شما