شناسهٔ خبر: 67656195 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

حجت‌الاسلام سیاوشی:

کم آبی موجب مهاجرت مردم از منطقه فریدن شده است

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت در مجلس گفت: زیبنده مدیریت استان نیست در جایی که مردم آن کنار جوی‌های روان و رودهای خروشان زندگی می کنند از آب رسانی با تانکرها استفاده کنند که این موضوع موجب مهاجرت مردم شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت‌الاسلام اسماعیل سیاوشی امروز _ بیست و سوم تیر_ در نشست شورای اداری استان اصفهان با اشاره به مشکل تخصیص ۱۰ میلیون مترمکعبی آب برای چهار شهرستان فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت اظهار کرد: آب منطقه‌ای در این چهل سال انقلاب یک روز وعده تأمین آب از چشمه لنگان را داد و روزی دیگر از جاهای دیگر و از زاینده رود؛ اما امروز می‌گویند از سد گلپایگان تخصیص خواهیم داد.

وی افزود: زیبنده مدیریت استان نیست در جایی که مردم آن کنار جوی‌های روان و رودهای خروشان زندگی می‌کنند از آب رسانی با تانکرها استفاده کنند که این موضوع موجب مهاجرت مردم شده است.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: مردم منطقه‌ای که تأمین کننده آب زاینده رود و کارون است نباید تشنه بمانند.

وی اضافه کرد: در این چهار منطقه هیچ صنعتی وجود ندارد و درآمد مردم از طریق کشاورزی است؛ کشاورزی به آب نیاز دارد و آب هم به برق؛ در شرایطی که روزانه شش ساعت برق قطع می‌شود و به تبع آن آب هم قطع می‌شود، کشاورزی هم تعطیل خواهد شد.

حجت‌الاسلام سیاوشی یادآور شد: قول داده‌اند میزان قطعی آب به دو ساعت و نیم برسد اما این مشکل همچنان پابرجاست؛ مشکل دیگر این است که اعتبارات را متناسب با منطقه نمی‌دهیم.

نظر شما