شناسهٔ خبر: 59976526 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیرکل ارتباطات شهرداری شیراز خبرداد؛

آغاز به‌کار نخستین نمایشگاه عکس جاذبه‌های شیراز در دانشگاه هانکوک کره جنوبی

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز از آغاز به کار نخستین نمایشگاه عکس جاذبه‌های شیراز در دانشگاه هانکوک کره جنوبی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، رضا جاویدی از آغاز به‌کار نخستین نمایشگاه عکس جاذبه‌های شیراز در دانشگاه هانکوک کره جنوبی همزمان با نزدیک شدن به روز و هفته شیراز در دانشگاه هانکوک کره جنوبی خبر داد.

وی بیان کرد: به همت سفارت جمهوری اسلامی ایران در سئول و بر اساس هماهنگی‌های به‌ عمل‌ آمده توسط شهرداری شیراز و گروه زبان فارسی و ایران‌شناسی دانشکده مطالعات خارجی دانشگاه هانکوک کره جنوبی، طی مراسمی باشکوه، در روز سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، در محل دانشگاه هانکوک افتتاح شد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز با اشاره به برگزاری این آیین در دانشگاه هانکوک گفت: در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه که با حضور جمعی از اساتید و دانشجویان زبان فارسی و ایران‌شناسی دانشگاه هانکوک و همچنین علاقه‌مندان به عرصه فرهنگ و تاریخ و تمدن کشورمان در سالن کتابخانه دانشکده مطالعات و زبان‌های خارجی دانشگاه هانکوک برگزار شد.

جاویدی عنوان کرد: سعید کوزه‌چی سفیر جمهوری اسلامی ایران در سئول همراه با کارشناس دیپلماسی عمومی سفارت کشورمان و پروفسور یو دال سونگ رئیس گروه زبان فارسی و ایران‌شناسی دانشکده مطالعات خارجی دانشگاه هانکوک و چند تن از خبرنگاران رسانه‌های گروهی کره‌ای و انگلیسی‌زبان در این آیین شرکت داشتند.

بنابر این گزارش، سفیر جمهوری اسلامی ایران در سئول در این آیین طی سخنانی با تبریک برپایی این نمایشگاه، به مناسبت گرامیداشت روز و هفته شیراز اظهار کرد: ازآنجاکه طبیعت شهر شیراز در ماه اردیبهشت به اوج زیبایی خود می‌رسد، انتخاب روز شیراز در تاریخ ۱۵ اردیبهشت (۵ می)، یکی از تصمیم‌های خردمندانه است.

سعید کوزه‌چی افزود: شهر تاریخی شیراز که قرن‌ها فرهنگ را با خود به همراه داشته است، همواره در زمینه علم و ادب و شعر و هنر، سرآمد بوده و شعرا، دانشمندان و شخصیت‌های بزرگی حافظ و سعدی دو تن از معروف‌ترین شاعران ایرانی، کریم‌خان زند، ملاصدرا و ده‌ها اندیشمند دیگر را در دامان خود پرورش داده است.

این مقام ارشد دیپلماسی با اشاره به وجود اماکن تاریخی و جاذبه‌های گردشگری در شیراز ازجمله دروازه قرآن، حرم حضرت شاهچراغ(ع)، مسجد وکیل، آرامگاه سعدی، بازار وکیل، ارگ کریم‌خان، آرامگاه حافظ، باغ ارم و ده‌ها مکان دیگر گفت: برگزاری نمایشگاه عکس جاذبه‌های شیراز را می‌توان به‌عنوان نخستین نمایشگاه در دانشگاه هانکوک به فال نیک گرفت.

وی گفت: این اقدام، با توجه به تاریخچه و قدمت بیش از هزارساله روابط تاریخی و فرهنگی ایران و کره جنوبی، دریچه‌ای را برای ارتباطات و همکاری‌های بیشتر میان اهل دانش و فرهنگ و ادب و هنر دو کشور خواهد گشود.

سفیر کشورمان با قدردانی از متصدیان برپایی این نمایشگاه و تبریک به شهردار و مردم شهر شیراز، برگزاری این‌گونه برنامه‌ها را گامی مهم و مؤثر در جهت گسترش روابط و مناسبات فرهنگی و علمی دو کشور و به‌ویژه توسعه همکاری‌ها میان دانشگاه هانکوک با شهر شیراز و دیگر شهرهای ایران دانست. 

رئیس کتابخانه دانشگاه مطالعات و زبان‌های خارجی دانشگاه هانکوک نیز در این آیین با تبریک افتتاح نمایشگاه شیراز گفت: شیراز، شهر فرهنگ و هنر و ادب است و در سرتاسر آن می‌توان پیوند تاریخ، فرهنگ و هنر را به تماشا نشست. این شهر، تاریخ و فرهنگ بسیار غنی دارد و در ماه می حال و هوایی بهشتی به خود می‌گیرد.

جو هی مون افزود: من شخصاً علاقه زیادی به فرهنگ و هنر ایران دارم، ایران مهد فرهنگ و تمدن باستانی ایران است و نه‌تنها در زبان فارسی، بلکه فلسفه، علم پزشکی، علوم، ادبیات، حقوق و معماری زبانزد بوده است.

او تصریح کرد: ایران در دهه ۱۹۷۰ و هم‌زمان با آغاز رشد اقتصادی در کره جنوبی، ضمن تأمین منابع نفتی کره، شریک تجاری ما بوده است.

رئیس کتابخانه دانشگاه مطالعات و زبان‌های خارجی دانشگاه هانکوک گفت: نام‌گذاری خیابان تهران در منطقه کانگ نام سئول، در ۱۹۷۷ میلادی و همچنین خیابان سئول در تهران، نماد دوستی دو ملت و دو دولت هست و ناگفته نماند، فقط خیابان تهران در سئول است که به‌عنوان یک خیابان خارجی در سئول نام‌گذاری شده است.

رئیس گروه زبان فارسی و ایران‌شناسی دانشگاه هانکوک نیز با اظهار خرسندی از افتتاح نمایشگاه شیراز در آن دانشگاه، این اقدام را گامی مهم در جهت شناساندن تاریخ و فرهنگ ایران و به‌ویژه شهر شیراز به مردم کره جنوبی قلمداد کرد.

یو دال سونگ با اشاره به تاریخچه روابط فرهنگی ایران و کره جنوبی، ابراز امیدواری کرد که از طریق برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی بتوان اقدامات بیشتری در جهت ارتقای این روابط و همچنین درک تاریخ و فرهنگ دو کشور از یکدیگر، انجام داد.

نظر شما