شناسهٔ خبر: 60000692 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

نخستین نمایشگاه عکس جاذبه‌های شیراز در سئول کره‌جنوبی

صاحب‌خبر -
 
شيراز- خبرنگار كيهان:
نخستین نمایشگاه عکس جاذبه‌های کلان‌شهر شیراز به‌مناسبت روز و هفته شیراز در دانشگاه‌ هانکوک کره جنوبی آغاز به‌کار کرد.
این نمایشگاه به همت سفارت جمهوری اسلامی ایران در سئول و براساس هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده توسط اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز و گروه زبان فارسی و ایران‌شناسی دانشکده مطالعات خارجی دانشگاه‌هانکوک کره جنوبی افتتاح شد.
در آیین افتتاحیه این نمایشگاه که با حضور جمعی از اساتید و دانشجویان زبان فارسی و ایران‌شناسی دانشگاه‌ هانکوک و همچنین علاقه‌مندان به عرصه فرهنگ، تاریخ و تمدن کشورمان در سالن کتابخانه دانشکده مطالعات و زبان‌های خارجی دانشگاه ‌هانکوک برگزار شد، سعید کوزه‌چی سفیر جمهوری اسلامی ایران در سئول همراه با کارشناس دیپلماسی عمومی سفارت کشورمان و پروفسور یو دال سونگ رئیس ‌گروه زبان فارسی و ایران‌شناسی دانشکده مطالعات خارجی دانشگاه‌ هانکوک و جمعی از اصحاب رسانه‌های گروهی کره‌ای و انگلیسی‌زبان شرکت داشتند.
شهردار کلان‌شهر شیراز در پیام تصویری در آیین افتتاحیه این رویداد فرهنگی، پیام صلح و دوستی شهروندان فرهیخته شیراز را به مردم کره جنوبی ابلاغ کرد.
محمدحسن اسدی در این پیام تصویری؛ فصل بهار و ماه اردیبهشت این کلان‌شهر، سراسر سرسبزی و نشاط است و عطر بهارنارنج‌‌ها که در تمام شهر پیچیده است، این سمفونی دلربا را تکمیل می‌کند. 
وی با‌اشاره به پیشینه تاریخی جمهوری اسلامی و کره جنوبی به‌عنوان میراث‌داران تمدن‌‌هایی کهن در قاره آسیا تصریح کرد: این پشتوانه تاریخی و فرهنگی می‌تواند زمینه‌ساز پیوند بیشتر بین دو ملت و بهره‌برداری حداکثری از این ظرفیت عظیم برای تعامل و دوستی باشد. 
شهردار شیراز در این پیام تصویری که در جمع علاقه‌مندان عرصه تاریخ، فرهنگ و تمدن کشورمان و دانشگاهیان ‌هانکوک پخش می‌شد، بیان کرد: شهرداری کلان‌شهر شیراز مهد فرهنگ و تمدن ایران اسلامی، پایتخت ادبیات ایران، زادگاه شعرا و فلاسفه نام‌آوری چون حافظ، سعدی و ملاصدرا؛ گوشه‌ای از شکوه جاودانه خود را در این نمایشگاه در معرض دیدگان شما قرار داده است.
 او خاطرنشان کرد: شیراز همواره به‌همان ‌اندازه که به میراث فرهنگی و تاریخی ارزشمند و شکوهمند خود می‌بالد، به مردم خونگرم و مهمان‌نوازش افتخار می‌کند.
اسدی ابراز امیدواری کرد: این نمایشگاه سلسله‌جنبان رخدادهای متنوع فرهنگی و همکاری‌های گسترده دوجانبه در آینده نزدیک و عامل پیوند بیشتر بین دو ملت باشد.

نظر شما