شناسهٔ خبر: 59975493 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

حمله راکتی مقاومت فلسطین به شهرک‌های اسرائیلی / منابع عبری‌: ۳ نفر زخمی شدند

عصر امروز سه شنبه شهرک‌های اسرائیلی مجاور غزه هدف حمله راکتی قرار گرفته است. بر پایه این گزارش، در این حمله شهرک‌های «سدیروت»، «نیر عام»، «ایرز»، «ایبیم» و همچنین «شعار هنیگیف» هدف قرار گرفته شده‌اند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: عصر امروز سه شنبه شهرک‌های صهیونیست نشین مجاور غزه هدف حمله راکتی قرار گرفته است.

خبرنگار خبرگزاری شهاب در نوار غزه در این باره اعلام کرد که موج حملات موشکی به شهرک های صهیونیست‌نشین در مجاور نوار غزه آغاز شده است.

بر پایه این گزارش، در این حمله شهرک‌های «سدیروت»، «نیر عام»، «ایرز»، «ایبیم» و همچنین «شعار هنیگیف» هدف قرار گرفته شده‌اند.

کانال 14 تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که ارزیابی وضعیت امنیتی به ریاست بنیامین نتانیاهو عصر امروز انجام خواهد شد.

در همین حال، خبرنگار شهاب از حمله توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به مناطق کشاورزی در شرق غزه خبر داده است.

منابع عبری‌زبان اعلام کردند که در حمله راکتی مقاومت به شهر اشغالی سدیروت در مجاورت باریکه غزه ۳ نفر زخمی شدند. این منابع مدعی شدند که هر سه نفر نفر خارجی هستند.

منابع خبری صهیونیستی همچنین خبر دادند که توپخانه ارتش رژیم اسرائیل یک برج دیده‌بانی مقاومت را در شرق خان یونس هدف قرار داد.

بیانیه اتاق مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین: حماقت اشغالگران بدون پاسخ نمی‌ماند

اتاق مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین در بیانیه‌ای مسئولیت حمله به شهرک‌های غصبی رژیم صهیونیستی را بر عهده گرفت و اعلام کرد که این اقدام در پاسخ به جنایت اشغالگران در به شهادت رساندن فرمانده ملی، شیخ خضر عدنان که در زندان‌های رژیم صهیونیستی جانش را از دست، انجام شد.

در این بیانیه همچنین آمده است: ما به خون شهدا وفادار بوده و مسئله اسرا در راس اولویت‌های‌مان باقی می‌ماند.

مقاومت فلسطین ضمن اعلام آمادگی، به دشمن هشدار داد که حماقت‌های آنان بدون پاسخ نخواهد ماند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که «در واکنش به شلیک موشک از غزه، مواضعی را در نوار غزه هدف حمله توپخانه‌ای قرار دادیم».

وی از شهرک نشینان اطراف نوار غزه خواست تا در اماکن نزدیک به پناهگاه‌ها باقی بمانند.

این حملات پس از آن انجام شده است که مقاومت فلسطین تهدید به گرفتن انتقام شهید خضر عدنان فرمانده جنبش جهاد اسلامی کردند.

منابع خبری بامداد امروز گزارش دادند، شیخ خضر عدنان اسیر فلسطینی پس از ۸۶ روز اعتصاب غذا در زندان‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

وزارت امور اسرا و آزادگان فلسطین نیز تائید کرد که وی پس از ۸۶ روز اعتصاب غذا در زندان‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده است.

شیخ عدنان از اولین افراد در زادگاه خود (روستای عرابه استان جنین ) بود که همزمان با تاسیس جنبش جهاد اسلامی در اوایل دهه ۸۰ به این جنبش پیوست و در واقع از اولین موسسان جنبش جهاد اسلامی در کرانه باختری نیز به شمار می رود.

وی همچنین به عنوان دبیرکل انجمن اسلامی دانشگاه بیرزیت تعیین شد و در سال ۱۹۹۸ در انتخابات این انجمن به پیروزی رسید.

شیخ عدنان را به عنوان سخنگوی جنبش جهاد اسلامی در کرانه باختری نیز می شناسند و همین امر باعث شده بود که او چندین بار از سوی رژیم صهیونیستی و نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین تحت تعقیب قرار گرفته و بازداشت شود.

پیش‌تر منابع خبری از وخامت حال شیخ خضر عدنان از رهبران جنبش جهاد اسلامی و اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی و تداوم اعتصاب غذای او در هشتاد و پنجمین روز خبر داده بودند.

وی که خودسرانه از سوی رژیم صهیونیستی بازداشت شد و در زندان‌های این رژیم به سر می‌برد، در مخالفت با این اقدام صهیونیست‌های اشغالگر، دست به اعتصاب غذا زده بود.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما