شناسهٔ خبر: 59974213 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

استاندار اردبیل در گرامیداشت روز معلم:

سهم ناچیز فرزندان ما از امکانات ملیِ رشد منابع انسانی

فرزندان ما در استان اردبیل از امکانات ملیِ رشد منابع انسانی، سهم ناچیزی دارند.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل؛ استاندار اردبیل در آئین گرامیداشت روز معلم در تالار بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی گفت: در حوزه آموزش و پرورش رتبه ۲۵ استان در قبولی کنکورِ سراسری نشان دهنده سهمِ ناچیزِ فرزندان ما از امکانات ملیِ رشد منابع انسانی ست.
سیدحامد عاملی افزود: ادامه این روند در سال‌های آینده به فقرِ منابع انسانی منتهی میشود و باید آگاه باشیم که منبع اصلی خلق ثروت، علم است و ثروتِ اصلیِ کشور که همان نیروی انسانی ست، در مدارس و دانشگاه‌ها تولید می‌شود.
وی از مراکز آموزش عالی خواست، علل عقب‌ماندگی‌های استان را به صورت علمی و کارگاهی بررسی، و راهکار‌های جبران آن را برای برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری در حوزه مدیریت ارائه کنند.
استاندار اردبیل همچنین تأکید کرد: باید مجموعه‌های دانشگاهی در حیات انسان‌ها نقش بیشتری داشته باشند، چون هر جامعه‌ای که پیشرفت کرده و توسعه یافته، بی‌شک به حوزه آموزش توجه داشته و به قول بزرگان، ارزش علم در کشف و ارائه حقایق عالَم به انسان و کاستن از مرارت‌ها و گرفتاری‌های بشر است.
حجت‌الاسلام عبدالله حسنی رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های اردبیل هم در این مراسم تهدیدات و هجمه‌های فرهنگی دشمن برای جوانان را مهم دانست و هوشیاری دانشگاهیان را در مقابله با توطئه‌ها خواستار شد.
دکتر اسماعیل چمنی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی هم گفت: با پیگیری‌ها و با حمایت استانداری بودجه دانشگاه محقق اردبیلی از سه هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال در سال گذشته با افزایش ۴۲ درصدی به چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال رسیده و ظرفیت طرح مجتمع خوابگاهی دانشگاه از ۲۰۰ به هزار واحد افزایش یافته است.
در پایان این آئین با اهدای هدایایی از سرآمدان آموزشیِ دانشگاه محقق اردبیلی قدردانی شد.

نظر شما