شناسهٔ خبر: 68627819 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برترین‌ها | لینک خبر

حمله سنجاب، به باغات گردوی مرغوب تویسرکان!

حمله سنجاب، به باغات گردوی مرغوب تویسرکان!

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تویسرکان گفت: حمله سنجاب ها به باغات گردوی شهرستان تویسرکان خسارت وارد کرده است.

صاحب‌خبر -

ایسنا: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تویسرکان گفت: حمله سنجاب ها به باغات گردوی شهرستان تویسرکان خسارت وارد کرده است.

 محمد اصغری با اشاره به اینکه طی چند سال اخیر جمعیت سنجاب ایرانی در باغات میوه به ویژه باغات گردو و بادام شهرستان تویسرکان به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است، گفت: گونه جانوری مذکور با تغذیه از میوه درختان و در برخی موارد از جوانه، برگ و حتی پوست درختان خسارات بسیار زیادی ایجاد می‌کند.

حمله سنجاب، به باغات گردوی مرغوب تویسرکان!

مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان افزود: همین موضوع باعث نارضایتی شدید باغداران و درخواست کمک و راه حل قطعی و فوری برای کنترل و کاهش جمعیت سنجاب‌ها شده است.

وی خاطرنشان کرد: درحال حاضر گونه جانوری مذکور تغییر زیستگاه داده است و در باغات میوه (عمدتاً" در باغات گردو و بادام) مستقرشده و زندگی می‌کند و به دلیل عدم فعالیت شکارگرها (انواع عقاب، شاهین، مار و حتی روباه و …) در این مناطق و دسترسی آسان سنجاب‌ها به منبع غذایی، نظیر گردو وبادام جمعیت آنها، سال به سال افزایش پیدا کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان در ادامه به راهکارهای کنترل سنجاب درختی پرداخت و تصریح کرد: کمک به استقرار دشمنان طبیعی سنجاب از جمله کلاغ، مار، جغد، سمور، شاهین و عقاب درمنطقه یکی از راهکارهای کنترل جمعیت سنجاب در این منطقه خواهد بود!!؟

وی افزود: هرس و اصلاح باغات قدیمی و پر کردن سوراخ‌های روی تنه بوسیله پشم، مو، گچ و …درختان جهت از بین بردن پناهگاه‌ها، دیگر راهکار برای این کار است.

اصغری اظهار داشت: پیچیدن فویل دور تنه درختان به ارتفاع یک متر، با این روش سنجاب پس از پایین آمدن از درخت مجدداً قادر به بالا رفتن از درخت نبوده وتوسط دشمنان طبیعی از بین خواهد رفت!!

نظر شما