شناسهٔ خبر: 59964358 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مقاومت فلسطین: شهادت شیخ خضر عدنان بی پاسخ نمی ماند/مسئولیت این جنایت با رژیم اسراییل است

تهران-ایرنا- گروه های مقاومت فلسطین در بیانیه هایی جداگانه و در واکنش به شهادت «شیخ خضر عدنان» سخنگوی جنبش جهاد اسلامی در کرانه باختری تاکید کردند که پیامدهای این جنایت با رژیم صهیونیستی است؛ جنایتی که بی پاسخ نخواهد ماند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شهاب، «اسماعیل رضوان» از رهبران جنبش مقاومت فلسطین (حماس) در بیانیه ای تاکید کرد که شهادت شیخ خضر عدنان را که اسطوره مقابله با رژیم صهیونیستی بود به ملت فلسطین و امت اسلامی تسلیت می گوییم.

وی گفت که مسئولیت کامل این جنایت با رژیم صهیونیستی است و گروه های مقاومت فلسطین این جنایت را بی پاسخ نخواهند گذاشت.

اسماعیل رضوان از تمام نهادهای بین المللی حقوقی و انسانی و همچنین تشکیلات خودگردان فلسطین خواست که رژیم صهیونیستی را به دلیل انجام جنایت های جنگی علیه اسرای فلسطینی مجازات کنند.

این عضو جنبش حماس تاکید کرد که اسیر قهرمان شهید شیخ خضر عدنان نماد مقاومت در برابر اشغالگران در زندان های رژیم صهیونیستی بود و این جنایت ها عزم و اراده اسرای را نخواهد شکست.

رژیم صهیونیستی بهای جنایاتش را خواهد داد 

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در بیانیه ای تاکید کرد که مسئولیت کامل و مستقیم شهادت شیخ خضر عدنان با رژیم صهیونیستی است.

در این بیانیه آمده که رژیم صهیونیستی شیخ خضر عدنان را بازداشت و با دادگاه های جعلی، دستگاه های امنیتی تروریستی و دادستانی نظامی جنایتکار، وحشیانه ترین جنایت ها را در حق آن شهید مرتکب شد و این رژیم بهای جنایت هایش را خواهد داد.

جنبش جهاد اسلامی اضافه کرد که شیخ خضر عدنان حتی یک روز هم در عمل به وظایفش در دفاع از ملت فلسطین کوتاهی نکرد و عمر خود را در راه مساله فلسطین و دفاع از مقدسات فدا کرد.

این جنبش تاکید کرد که به راه فرمانده شهید شیخ خضر عدنان و دیگر رهبران و مجاهدین ادامه خواهیم داد.

«منذر الحایک» سخنگوی رسمی جنبش فتح نیز تاکید کرد که مسئولیت شهادت شیخ خضر عدنان با رژیم صهیونیستی و کابینه نتانیاهو و بن گویر است.

وی گفت که آن ها باید پیامدهای این جنایت ترور عامدانه را که اداره زندان های صهیونیستی مرتکب شد،تحمل کنند.

سخنگوی جنبش فتح ادامه داد که از جامعه بین المللی می خواهیم اقدامات فوری اتخاذ کند و اسرا را از زندان های مرگ نجات دهد.

جبهه خلق فلسطین نیز تاکید کرد که جنایت ترور مبارز فلسطینی شیخ خضر عدنان نشان دهنده حجم نقض قوانین و ارتکاب جنایت ها از سوی اشغالگران علیه اسرا به ویژه اسرای بیمار است و اکنون صدها اسیر در فهرست انتظار هستندتا به سرنوشت شیخ خضر عدنان دچار شوند.

شهادت شیخ خضر عدنان جنایت تروریستی است

از سوی دیگر «مصطفی البرغوثی» دبیرکل جنبش ابتکار ملی فلسطین تاکید کرد که مسئولیت کامل شهادت شیخ خضر عدنان با رژیم فاشیست صهیونیستی است و این رژیم بهای جنایت های خود را خواهد داد.

همچنین دفتر رسانه ای جنبش مجاهدین فلسطین تاکید کرد که شهادت فرمانده اسیر شیخ خضر عدنان یک جنایت تروریستی و صهیونیستی است که نباید در برابر آن سکوت کرد.

این جنبش تاکید کرد که مسئولیت کامل این جنایت با رژیم صهیونیستی است.

منابع خبری بامداد امروز گزارش دادند، شیخ خضر عدنان اسیر فلسطینی پس از ۸۶ روز اعتصاب غذا در زندان‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.
اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی نیز در این باره اعلام کرد که شیخ خضر عدنان در سلول خود جان باخته است.
وزارت امور اسرا و آزادگان فلسطین نیز تائید کرد که شیخ خضر عدنان پس از ۸۶ روز اعتصاب غذا در زندان‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده است.
پیش تر منابع خبری از وخامت حال شیخ خضر عدنان از رهبران جنبش جهاد اسلامی و اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی و تداوم اعتصاب غذای او در هشتاد و پنجمین روز خبر داده بودند.
وی که خودسرانه از سوی رژیم صهیونیستی بازداشت شد و در زندان‌های این رژیم به سر می برد، در مخالفت با این اقدام صهیونیست های اشغالگر دست به اعتصاب غذا زده بود.
شیخ خضر عدنان هفته گذشته بعد از وخیم شدن وضعیت جسمی اش به بیمارستان منتقل شد، اما رژیم صهیونیستی اجازه نداد که هیچ یک از وکلا، پزشکان و یا طرف‌های حقوقی با وی تماس و از اوضاع سلامتی‌اش با خبر شوند.
جنبش جهاد اسلامی فلسطین پیش از این اعلام کرده بود که رژیم صهیونیستی را مسئول جان و سلامت شیخ خضر عدنان می‌داند و این رژیم در صورت شهادت وی، بهای بسیار سنگینی پرداخت خواهد کرد.
هم اکنون جوانان فلسطینی خود را برای درگیری در تمام مناطق اشغالی با صهیونیست ها آماده کرده اند.
پس از اعلام خبر شهادت شیخ خضر عدنان، آژیر خطر حمله موشکی در شهرک صهیونیستی منطقه موسوم به «غلاف غزه» به صدا درآمد.
در همین رابطه کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ۲ راکت از نوار غزه به سمت «کیبوتس سعد» در مناطق اشغالی شلیک شده و در فضای باز سقوط کرده و سامانه ضد موشکی گنبد آهنین هم فعال نشده است.
«شیخ خضر عدنان» مارس سال ۱۹۷۸ (فروردین۱۳۵۷) در روستای عرابه استان جنین و در خانواده ای مجاهد به دنیا آمد. وی متاهل و دارای دو برادر، یک خواهر و ۹ فرزند بود که بزرگترین آن ها ۱۴ ساله و کوچکترین آن ها ۳ ساله است.
شیخ عدنان مقطع ابتدایی را در مدرسه عرابه گذراند و مقطع راهنمایی را هم در مدرسه ابوجهاد به پایان رساند.
وی در سال ۲۰۰۱ از دانشگاه بیرزیت واقع در کرانه باختری رود اردن موفق به اخذ مدرک لیسانس در رشته ریاضیات اقتصادی شد.
در سال ۲۰۰۴ در همین دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد، رشته اقتصاد پذیرفته شد، اما به سبب بازداشت توسط اشغالگران صهیونیست نتوانست ادامه تحصیل دهد.
شیخ عدنان از اولین افراد در روستای خود بود که همزمان با تاسیس جنبش جهاد اسلامی در اوایل دهه هشتاد به این جنبش پیوست و در واقع از اولین موسسان جنبش جهاد اسلامی در کرانه باختری نیز به شمار می رود.
وی همچنین به عنوان دبیرکل انجمن اسلامی دانشگاه بیرزیت تعیین شد و در سال ۱۹۹۸ در انتخابات این انجمن به پیروزی رسید.
شیخ عدنان را به عنوان سخنگوی جنبش جهاد اسلامی در کرانه باختری نیز می شناسند و همین امر باعث شده بود که او چندین بار از سوی رژیم صهیونیستی و نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین تحت تعقیب قرار گرفته و بازداشت شود.

نظر شما