شناسهٔ خبر: 59952679 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سفر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به بروکسل در پی تیرگی روابط دو طرف

رویا معصومی

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی عصر امروز دوشنبه در یک سفر سیاسی به بلژیک می‌رود و قرار است با مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار کند که تل‌آویو سفرش به اراضی اشغالی را به دلیل تلاشش برای نزدیک شدن به ایران و انتقاد از شهرک سازی‌های این رژیم و فعالیت‌های ارتش آن در کرانه باختری متوقف کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، ایتامار آیخنر، خبرنگار سیاسی روزنامه یدیعوت آحرونوت می‌گوید، هدف از این سفر الی کوهن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به بروکسل تلاش برای گشودن فصل جدیدی در روابط با جوزپ بورل، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و تلاش برای متقاعد کردن او برای رهبری موضع سخت‌تر علیه ایران در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است که در ماه ژوئن در وین برگزار می‌شود.

وی گفت، این نشست شورای حکام برای اسرائیل بسیار مهم است زیرا احتمال دارد آنچه نقض‌های هسته‌ای ایران و افزایش سطح غنی سازی اورانیوم خوانده شده در شورای امنیت بررسی شود.

آیخنر افزود، انتظار می‌رود کوهن علاوه بر برنامه هسته‌ای از بورل بخواهد که سپاه پاسداران ایران را یک سازمان «تروریستی» معرفی کند.

وی گفت، احتمال می‌رود، بورل هم در این دیدار مساله فلسطین و مخالفت معمول اروپایی‌ها با ساخت شهرک‌های صهیونیستی را مطرح کند.

آیخنر افزود، کوهن و بورل "پس از گفت‌وگوی سخت بین دو طرف که چندین ماه پیش انجام شد"، باهم دیدار می‌کنند. بورل دوست داشت به اراضی اشغالی سفر کند؛ اما وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که به دلیل مقایسه بورل میان "تروریسم" فلسطین و اقدامات ارتش رژیم صهیونیستی در مناطق اشغالی و نیز به دلیل فشار برای انجام توافق جدید هسته‌ای با ایران مناسب این سفر نیست.

وی گفت، در اراضی اشغالی مقامات اظهارات بورل را در مورد کودتای قضایی و شرکت او در جلسه‌ پارلمان اروپا درباره وخامت «دموکراسی» در اراضی اشغالی دوست نداشتند.

به گزارش خبرنگار «یدیعوت آحارونوت»، کوهن علاوه بر بورل، با روبرتا متسولا، رئیس پارلمان اروپا و الیور وارهلی، کمیسر اتحادیه اروپا مسؤول سیاست همسایگی نیز دیدار خواهد کرد.

انتهای پیام

نظر شما