شناسهٔ خبر: 59924903 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

صد‌ها هزار سودانی بدون آب و دارو در خانه گیر افتاده اند

هزاران نفر در سودان بدون سوخت، دارو و آب در خانه هایشان گرفتار شده اند.

صاحب‌خبر -

  به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما، به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، صد‌ها هزار سودانی بدون آب و دارو در خانه گیر افتاده اند. هزاران نفر در سودان بدون سوخت، دارو و آب در خانه هایشان گرفتار شده اند. اما در بخش‌هایی از خرطوم کاهش موقت درگیری‌ها این امکان را به ساکنان می‌دهد تا مایحتاج خود را خریداری و ذخیره کنند. 

<div id="video-display-embed-code_9566687"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3833252/9566687?width=600&height=350"></script></div>


یکی از ساکنان خرطوم: خدا رو شکر اینجا دارو هست. حتی دیدم قیمت دارو همان قیمت قبل از درگیری هاست. قیمت دارو اینجا بالا نرفته است.

یکی از ساکنان خرطوم: راستش نگران بودم دارو پیدا نکنم. یک مریض دارم که نارسایی کلیوی دارد. او را برای درمان به اینجا آوردیم. نگران بودم دارو پیدا نکنیم، اما خدا را شکر آن‌ها اینجا دارو دارند.

یکی از ساکنان خرطوم: در شرایط سختی داریم کار می‌کنیم. با وجود تیراندازی‌ها داروخانه را به خاطر خانواده‌ها و بچه‌ها باز می‌کنیم. مشکل ما دستیابی به دارو به اندازه‌ای است که لازم داریم. کارخانه (تولید دارو) در منطقه بحری بمباران شد. ما هر دارویی که داریم به مردم می‌دهیم و همه تلاشمان را برای کمک به مردم می‌کنیم.

 

نظر شما