شناسهٔ خبر: 59917372 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کارشناس سودانی در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما؛

ایگاد طرح توقف جنگ سودان را ارائه کرده است

کارشناس مسائل سیاسی گفت هدف از طرح ایگاد که هشت کشور آفریقایی آن را ارائه کرده اند، توقف جنگ در سودان و آغاز مذاکرات و گفتگو‌ها در جوبا بین طرفین است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما؛ محمد الفاتح النعیم، کارشناس سودانی مسائل سیاسی در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما گفت: وضع سودان پیچیده و دشوار است؛ از روز پنج شنبه سومین آتش بس شکننده برای توقف جنگ و درگیری‌ها بین طرفین آغاز شد که قرار بود سه روز ادامه داشته باشد. اما شاهد نقض آتش بس بودیم و درگیری‌ها و تیراندازی‌های جدیدی بین طرفین رخ داد که هر طرف طرف دیگر را مسئول نقض آتش بس معرفی کرد.

<div id="video-display-embed-code_9565051"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3832906/9565051?width=600&height=350"></script></div>

وی افزود: طرح‌ها و ابتکار‌های بین المللی از جمله طرح آمریکایی - سعودی برای توقف جنگ و آغاز مذاکرات وجود دارد. طرح دیگر طرح ایگاد است که هشت کشور آفریقایی آن را ارائه کرده اند. هدف از این طرح نیز توقف جنگ و آغاز مذاکرات و گفتگو‌ها در جوبا بین طرفین است. این طرح نسبت به طرح آمریکایی طرح جدی تری است.

این کارشناس سودانی مسائل سیاسی در پایان گفت: هدف از این ابتکار‌ها توقف جنگ و آغاز مذاکرات بین طرفین است که در آینده مشخص می‌شود که آیا جنگ متوقف و مذاکرات آغاز خواهد شد یا خیر؟

 

نظر شما