شناسهٔ خبر: 59910550 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نیروهای واکنش سریع کنترل بیشتر مناطق خارطوم را به دست گرفت

درحالی ارتش سودان، نیروهای واکنش سریع متهم به ترور افسران سابق این ارتش کردند که نیروهای واکنش سریع تسط خود بر بیشتر خاک خارطوم پایتخت این کشور را اعلام کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المیادین، ارتش سودان امروز(شنبه نهم اریبهشت 1402) نیروهای واکنش سریع را به ترور و ربودن تعدادی از افسران بازنشسته نیروهای مسلح و پلیس و امنیت متهم کرد.این در حالی است که اظهارات عبدالفتاح البرهان، فرمانده کل ارتش سودان و محمد حمدان دقلو(حمیدتی» فرمانده نیروهای واکنش سریع درباره روند مذاکرات اختلاف نظر دارند.

 

ارتش سودان در بیانیه ای شورشیان را به ادامه نقض آتش بس متهم کرد که برخورد نظامی ارتش با این نقض‌ها را می طلبد.

 

ارتش اعلام کرد: نیروهای واکنش سریع، بمباران کورکورانه در خارطوم و ام درمان را ادامه دادند تا غیرنظامیان را مجبور به تخلیه این مناطق کنند.

 

ارتش سودان همچنین اعلام کرد: در نبردهای جبل اولیا خسارات سنگینی به نیروهای واکنش سریع وارد آمده است و یک خودروی زرهی اماراتی و دو توپخانه را نیز توقیف شده است.

 

از سوی دیگر، نیروهای واکنش سریع تعهد کامل خود را به آتش بس بشردوستانه  برای باز کردن معابر امن برای شهروندان، به منظور تامین نیازهای اولیه آنها و تسهیل تخلیه اتباع خارجی اعلام کردند.

 

نیروهای واکنش سریع اعلام کردند که  باحملات کودتاچیان و بقایای آنها که نقض آتش بس بشردوستانه کردند، قاطعانه پاسخ می دهد و خسارات سنگینی به آنها وارد شده است.

 

 جمعه شب، نیروهای واکنش سریع اعلام کردند که کنترل 90 درصد از کل خرطوم)را به دست گرفته اند و بر تمام جاده های منتهی به ایالت خارطوم سیطره یافتند.

 

در این بیانیه آمده است: شمار زیادی از کودتاچیان از جمله پنج افسر خود را تسلیم کردند.

 

 

 

 

پایان پیام/44

نظر شما