شناسهٔ خبر: 5990486 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

هافینگتون پست: حامیان اسرائیل در آمریکا علیه ایران دروغ‌پراکنی می‌کنند

تحلیلگر آمریکایی که به تازگی از ایران بازگشته، در یادداشتی در نشریه هافینگتون‌پست، به انتقاد از تلاش گروه‌های حامی اسرائیل برای ترویج ایران‌هراسی پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ویلیام .او. بیی‌من» استاد دانشگاه مینسوتای آمریکا که بتازگی از ایران بازگشته، در گزارشی که در روزنامه آمریکایی «هافینگنون پست» منتشر شده است، نوشت: آمریکایی‌ها تصویر درستی از ایران ندارند و  ایده‌ غالب در این کشور پیرامون ایران است که ایران کشوری متخاصم ،عقب مانده‌ است که تروریست‌ها در آن حضور دارند. آمریکایی‌ها فکر می‌کنند زنان این کشور تحت ظلم و ستم قرار دارند اما در واقع من چنین موارد خلاف واقع را ندیدم. این‌ها بخاطر نزدیک به چهل سال فاصله بین دو کشور است. بسیاری از آمریکایی‌ها فکر می‌کنند که ایران کشوری خطرناک است و اگر به آن کشور سفر کنند دستگیر شده یا به آن‌ها حمله می‌شود.

نویسنده در ادامه مطلب با مقصر جلوه دادن عوامل هوادار اسرائیل در آمریکا نوشت: گروه‌های حامی اسرائیل در منظر افکار عمومی آمریکا، ایران را اهریمن نشان داده‌اند. گروه‌هایی چون «ایپک» و شاخه‌هایش چون «اندیشکده واشنگتن» جز آن دسته از عواملی هستند که تاثیر زیادی بر قانونگذاران آمریکایی و رسانه‌های عمومی این کشور دارند.

نویسنده در بخشی دیگر با اشاره به تلاش برخی از رسانه‌های معروف آمریکایی جهت رواج «ایران هراسی» نوشت: روزنامه «نیویورک تایمز» یکی از بدترین نمونه‌هایی است که به شدت درباره ایران دروغ پراکنی می‌کند .این روزنامه نفوذ فاحشی بر افکارعمومی آمریکا دارد.

«دیوید سنجر»، «ویلیام جی براد»،‌ «ریک گلد استون» و «مایکل گوردون» جزو آن گروه از روزنامه نگارانی هستند که همواره درحال نوشتن مقالات نادرست و بی اعتبار در بازه زمانی 12 ساله علیه ایران بوده و هستند. اعضای سردبیری این روزنامه تلاش کرده‌اند هر سال بدتر از سال قبل تیترهای منفی درباره ایران بزنند، مقالاتی که بدست ایرانیان رسیده و موجی از اضطراب را بین آن‌ها که خشم خود را از این مسئله به من بیان داشتند، موجب شده است.

در بخش دیگر این گزارش آمده است: بخاطر همین دید منفی از ایران در بین آمریکایی‌ها است که سیاستمداران این کشور جمله «حمله علیه ایران» را در امیال سیاسی‌شان جای داده‌اند. این مسئله به حدی شده است که سیاستمداران آمریکا با بیان جمله «حمله به ایران» رأیی را در انتخابات از دست نمی‌دهند. بیان مطالب منفی درباره ایران موج از رضایتمندی عمومی و تشویق آن‌ها‌ را به همراه دارد.

نویسنده در خاتمه ضمن درخواست برای کنار گذاشته شدن خصومت بین دو کشور نوشت: علاوه بر این،اگر یک سیاستمدار آمریکایی موضعی نسبتا ملایم را در قبال ایران اتخاذ کند مثلا بگوید که بهتر است با ایران گفت‌وگو کنیم، به فوریت به عنوان شخصی ضد اسرائیل و ضد یهودی معرفی می‌شود. البته ایرانیان افرادی چون «تد کروز»، «تام کاتن» و «لیندسی گراهام» را به خوبی می‌شناسند و نسبت به مواضع ضد ایرانی این افراد و لفاظی‌هایشان ناراحت هستند.

انتهای پیام/ق

نظر شما