شناسهٔ خبر: 5989958 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دهها فلسطيني در رام الله به نشانه همبستگي با اسراي فلسطيني تظاهرات کردند

صاحب‌خبر - تهران / خبرگزاری صدا و سیما / سیاسی 1394/04/05
00:47:54.12
تظاهراتی در مرکز شهر رام الله برای اعلام همبستگی با اسرای فلسطینی برگزار شد.
به گزارش شبکه تلویزیونی العالم، دهها فلسطینی در مرکز شهر رام الله برای اعلام همبستگی با اسرای فلسطینی که در زندان های رژیم اشغالگر اسرائیلی اعتصاب غذا کرده اند، تظاهرات کردند. شیخ خضر عدنان از جمله این اسرا است که از پنجاه و سه روز پیش اعتصاب غذا کرده است. خبرها حاکیست حال وی به علت اعتصاب غذا وخیم است.
فارس الصرفندی خبرنگار این شبکه در گزارشی از رام الله گفت «نبرد معده های خالی» باعث شد فلسطینی ها باردیگر به خیابان ها بیایند و تظاهرات کنند. شرکت کنندگان در این تظاهرات عکس های اسرایی را در دست داشتند که وارد این نبرد شده اند. این اسرا، رژیم اشغالگر را به چالش کشیده اند و سعی دارند خواسته خود را بر آن تحمیل کنند. شیخ خضر عدنان که انقلاب معده های خالی را به راه انداخته است، بعد از گذشت پنجاه و سه روز از اعتصاب غذای نامحدود، خود و مساله خودش را بر سیاستمداران فلسطینی تحمیل کرده است. در مرکز شهر رام الله دهها نفر از فلسطینی ها به نشانه همبستگی با شیخ خضر عدنان و سایر اسرای فلسطینی تظاهرات کردند.
امین شومان مسئول هماهنگی هیات عالی پیگیری امور اسرا که در این تظاهرات شرکت کرده بود به خبرنگار العالم گفت خواسته ما از همه فرزندان ملت فلسطین این است که از شیخ خضر عدنان حمایت کنند تا پیروزی جدیدی رقم بخورد همانطور که در گذشته در سال دو هزار و دوازده پیروزی در برابر دولت اسرائیل به دست آمد و آزاد شد.
خبرنگار افزود به گفته مسئولان تشکیلات خودگردان فلسطین، مساله اسرای فلسطینی با دو پرونده شهرک سازی و تجاوز علیه نوارغزه در ژوئیه گذشته، به دادگاه کیفری بین المللی ارائه خواهد شد اما این پرونده به پیگیری و سازش نپذیرفتن در آن نیاز دارد. شمار اسرای فلسطینی در زندان های اسرائیل به حدود شش هزار نفر رسیده است.
در ادامه گزارش رمزی رباح عضو دفتر سیاسی جبهه دمکراتیک در مصاحبه با خبرنگار این شبکه گفت این (تظاهرات) حامل این پیام است که در حال حاضر مساله اسرا در کانون توجه ملت فلسطین قرار دارد و پرونده اسرا اکنون در چارچوب روند بین المللی کردن مساله اسرا، پیش روی دادگاه کیفری بین المللی قرار گرفته است.
در ادامه گزارش آمده است خضر عدنان و اسرا در آزمون موفق بوده اند و اکنون زمان آن فرا رسیده است که تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در آزمون به موفقیت برسد. در برابر تشکیلات خودگردان فلسطین
گزینه ای جز مراجعه به موسسه های جامعه بین المللی باقی نمانده است تا پرونده های اسرای فلسطینی را مطرح کند و با این اقدام، تل آویو را در تنگنا قرار دهد.
00:50:08.12

نظر شما