شناسهٔ خبر: 59884285 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی درخواست ایران برای مبادلۀ اسدالله اسدی با یک زندانی بلژیکی هستیم

الکساندر دی کرو نخست‌وزیر بلژیک می‌گوید دولت او در حال بررسی درخواست ایران برای مبادلۀ دیپلمات ایرانی با یک زندانی بلژیکی است. دولت بلژیک مدعی است اسدالله اسدی قرار است با فردی به نام «اولیویه فانده‌کاستیله» که به ادعای بروکسل امدادگر است مبادله شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ نخست‌وزیر بلژیک امروز پنجشنبه در جلسه‌ای در پارلمان این کشور گفت که دولت او در حال بررسی درخواست ایران برای انتقال «اسدالله اسدی» در ازای آزاد شدن یک تبعه بلژیکی از ایران است.

«اسدالله اسدی»، دیپلمات ایرانی است که دولت بلژیک از چند سال پیش او را بر مبنای اتهاماتی که جمهوری اسلامی ایران آن را رد می‌کند بازداشت کرده است.

دولت بلژیک مدعی است اسدالله اسدی قرار است با فردی به نام «اولیویه فانده‌کاستیله» که به ادعای بروکسل امدادگر است مبادله شود.

اظهارات امروز «الکساندر دی کرو»، نخست‌وزیر بلژیک یک روز بعد از ادعای سخنگوی وزارت دادگستری این کشور مطرح می‌شود که حصول توافق با تهران برای مبادله «اسدالله اسدی» را رد کرده بود.

خبرگزاری رویترز امروز به نقل از دی کرو نوشت بروکسل در حال حاضر در حال بررسی درخواست ایران برای مبادله اسدالله اسدی در ازای آزادی امدادگر بلژیکی است.

بلژیک روز چهارشنبه مدعی شد که بر سر مبادله «اسدالله اسدی» دیپلمات ایرانی شاغل در وین که از چند سال پیش بازداشت شده با تهران به توافق دست پیدا نکرده است.

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما