شناسهٔ خبر: 59861721 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

اعتبارات مناسبی برای طرح توسعه آبادان و خرمشهر در نظر گرفته شده است

مرتضوی، گفت: با نگاه ویژه رئیس جمهور طرح توسعه شهرستان‌های آبادان و خرمشهر در سفر نوروزی سال ۱۴۰۰ تصویب و در سفر دوم نیز اعتبارات خوب و مناسبی برای اجرای آن در نظر گرفته شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، سید صولت مرتضوی امروز (چهارشنبه ۶ اردیبهشت ماه) در آئین افتتاح و بهره برداری چهار مخزن انبارش مجتمع قیرسازی شرکت نفت پاسارگاد آبادان، ضمن تبریک هفته کارگر و گرامیداشت یاد و خاطره ۱۲ هزار شهید جامعه کارگری کشور، نگاه ویژه آیت الله رئیسی به خوزستان را عاملی برای دومین سفر هیات دولت و هفتمین سفر رئیس جمهور به این استان طی کمتر از ۱۸ ماه دانست و اظهار کرد: این مهم بیانگر نگاه ویژه نظام مقدس جمهوری اسلامی، دولت و شخص رئیس جمهور به این استان راهبردی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استان خوزستان به ویژه شهرهای آبادان و خرمشهر را خط مقدم دفاع از کشور و بازتعریف کننده مقاومت و دفاع در جهان برشمرد و افزود: نیروی انسانی قوی، مردم ولایتمدار، انقلابی و شهیدپرور، پیروی از مقام معظم رهبری و داشتن مخازن بزرگ نفتی و ارتباط مطلوب با دریا، استان خوزستان را ممتازتر از گذشته کرده است.

وی با بیان اینکه در سفر اول هیات دولت و رئیس‌ جمهور به خوزستان مصوبات مطلوبی برای این استان به تصویب رسید، تصریح کرد: یکی از این مشکلات آب آشامیدنی بود که در یک دوره زمانی کوتاه خط انتقال آب غدیر با ظرفیت ۱۰ میلیون مترمکعب اجرا و مشکل ۵۲ درصد از جمعیت استان برطرف شد.

مرتضوی، از افزایش ظرفیت تعداد تخت های بیمارستانی در استان خوزستان خبر داد و تاکید کرد: در بحث فاضلاب شهری منابع بسیار زیادی برای برطرف کردن مشکلات این حوزه در شهرهای مختلف استان خوزستان هزینه شده است.

وی شهرستان‌های خرمشهر و آبادان را پیشانی استان خوزستان در دفاع از کشور عنوان کرد و ابراز داشت: با نگاه ویژه رئیس جمهور طرح توسعه شهرستان‌های آبادان و خرمشهر در سفر نوروزی سال ۱۴۰۰ تصویب و در سفر دوم نیز اعتبارات خوب و مناسبی برای اجرای آن در نظر گرفته شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با اشاره به اینکه تحول قابل قبولی در شهر آبادان دیده می‌شود، اظهار کرد: بازسازی جوی و جدول و توسعه آسفالت و نظافت سطح شهر آبادان ارتقا یافته است.

وی به راه اندازی چهار مخزن توسعه انبارش قیر در آبادان اشاره کرد و گفت: ذخیره سازی تولیدات، امکان انبارِش و صادرات مناسب از طریق بنادر، ایجاد ارزش افزوده و امکان عرضه مستقیم در بورس کالا از جمله امتیازات ویژه این مخازن ۲۰ هزارتنی انبارش قیر است.

مرتضوی صادرات و ارزآوری را بسیار مهم و پر اهمیت دانست و بیان کرد: این کارخانه سرمایه بسیار قابل توجهی برای کشور محسوب می‌شود، چراکه هم در زمره صادرات نفتی قرار دارد و هم به جای نفت خام خود محصول را صادر می‌کند.

وی از کارکنان شرکت سرمایه گذاری شستا، هلدینگ پاسارگاد و همه کارگرانی که در روند افزایش ظرفیت کارخانه قیر پاسارگاد نقش بی بدیل داشتند قدردانی کرد و بیان داشت: توجه به شهر‌های آبادان و خرمشهر حق مردم است و هیچ منتی بر مردم این خطه نیست.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: از شرکت نفتی پاسارگاد خواستاریم تا سهمیه قیر اختصاصی به شهر‌های آبادان و خرمشهر را افزایش دهد تا عملیات آسفالت کوچه‌ها و خیابان‌های شهر سریعتر و با کیفیت بهتری ادامه یابد.

وی همچنین با اشاره به دستور اکید رئیس جمهور، وزارت کار اساس را بر تکمیل طرح‌های نیمه تمام گذاشته و در همین راستا در استان خوزستان طرح‌های درمانی و بهداشتی تا ورزشی قابل توجهی به ثمر رسیده و این روند ادامه دارد.

پایان پیام/660

نظر شما