شناسهٔ خبر: 59853788 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ذخیره گاه نفتی پاسارگاد سرمایه‌ای قابل توجه برای کشور

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آیین بهره برداری از مخازن ذخیره سازی قیر در کارخانه پاسارگاد آبادان :این کارخانه سرمایه قابل توجهی برای کشور است زیرا هم در زمره صادرات نفتی قرار دارد و هم به جای نفت خام، محصول را صادر می‌کند.

صاحب‌خبر -

ذخیره گاه نفتی پاسارگاد سرمایه‌ای قابل توجه برای کشور و آبادانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز آبادان، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در آیین بهره برداری از مخازن ذخیره سازی قیر در کارخانه قیر پاسارگاد آبادان گفت: این مجموعه ۲۰ هزارتنی انبارِش و ذخیره گاه نفت پاسارگاد به رغم اینکه روند ساخت آن از سال‌ها قبل آغاز شده بود، اما با مشکل منابع اعتباری روبرو شد و در نهایت در خلال سفر‌های ریاست جمهوری تامین اعتبار شد و امروز با ۱۱۵ میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری رسید که قدم بزرگی در جهت پیشرفت‌های اقتصادی محسوب می‌شود.
سید صولت مرتضوی گفت: ذخیره سازی تولیدات، امکان انبارِش و صادرات مناسب از طریق بنادر، ایجاد ارزش افزوده و امکان عرضه مستقیم در بورس کالا از جمله امتیازات ویژه این مخازن ۲۰ هزارتنی انبارش قیر است.
او با اشاره به اهمیت صادرات و ارزآوری افزود: این کارخانه سرمایه بسیار قابل توجهی برای کشور محسوب می‌شود، زیرا هم در زمره صادرات نفتی قرار دارد و هم به جای نفت خام خود محصول را صادر می‌کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین با اشاره به سفر دو روزه رییس جمهور طی هفتم و هشتم اردیبهشت به خوزستان گفت: مصوبات و منابع بسیار خوبی برای طرح توسعه شهرستان‌های آبادان و خرمشهر به عنوان پیشانی استان خوزستان جمع بندی شده که در سفر رییس جمهور ابلاغ خواهد شد.
سید صولت مرتضوی با بیان اینکه توجه به شهر‌های آبادان و خرمشهر حق مردم است و هیچ منتی بر مردم این خطه نیست از شرکت نفتی پاسارگاد خواست سهمیه قیر اختصاصی به شهر‌های آبادان و خرمشهر را افزایش دهد تا عملیات آسفالت کوچه‌ها و خیابان‌های شهر سریعتر و با کیفیت بهتری ادامه یابد.

او همچنین با اشاره به دستور اکید رییس جمهور، وزارت کار اساس را بر تکمیل طرح‌های نیمه تمام گذاشته و در همین راستا در استان خوزستان طرح‌های درمانی تا ورزشی قابل توجهی به ثمر رسیده و این روند ادامه دارد.
او در پایان از کارکنان شرکت سرمایه گذاری شستا، هلدینگ پاسارگاد و همه کارگرانی که در روند افزایش ظرفیت کارخانه قیر پاسارگاد نقش بی بدیل داشتند قدردانی کرد.

 

نظر شما