شناسهٔ خبر: 59817370 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

عطوان: نتانیاهو جرأت ازسرگیری سیاست ترور‌ها را ندارد

سردبیر روزنامه رای الیوم نوشت سیاست تهدید به ترور رهبران مقاومت تاکنون نتایج معکوسی داشته است.

صاحب‌خبر -

  به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما عبدالباری عطوان سردبیر روزنامه اینترنتی رای الیوم در یادداشتی درباره تهدیدات رژیم صهیونیستی در خصوص ازسرگیری سیاست ترور رهبران مقاومت نوشت؛ دولت‌های اسرائیل از حدود هفتاد سال پیش تا کنون یکی پس از دیگری این قاعده چوبین را اتخاذ کرده اند که برای ترساندن رهبران فلسطینی و منع آن‌ها از اقدام به هرگونه عملیات نظامی علیه رژیم اشغالگر و شهرک نشینان آن، تهدید به ترور آن‌ها می‌کنند، اما هیچ یک از این اقدامات مفید واقع نشده و نتایج کاملا معکوسی داشته است.
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم که به شکل بی سابقه‌ای در تاریخ کوتاه این رژیم دچار شکست و سرخوردگی داخلی و خارجی شده است و با سرعت در سراشیبی سقوط قرار دارد، عصر دیروز به همین قاعده روی آورد و تهدید کرد سیاست ترور‌ها در کرانه باختری، نوار غزه و جنوب لبنان پس از آتش بسی که ماه مبارک رمضان برقرار شد و به گفته نزدیکان وی آتش بسی اجباری بود، از سر گرفته خواهد شد. برجسته‌ترین افرادی که هدف این سیاست قرار دارند چهار نفر هستند که عبارتند از: سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان، زیاد النخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، صالح العاروری نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و چهارمین نفر هم یحیی السنوار رهبر جنبش حماس در نوار غزه است که چند روز پیش در میدان غزه سخنان آتشینی در جمع مردم ایراد کرد و (رژیم صهیونیستی) را به چالش کشید.
نتانیاهو ترسوتر از آن است که تهدیدات خود را عملی کند، زیرا به خوبی می‌داند که با توجه به وحدت میادین و جبهه‌ها که در حال گسترش هم هست، پاسخی که دریافت می‌کند بسیار ویرانگر خواهد بود و به شلیک چند فروند موشک محدود نخواهد شد بلکه ممکن است به جنگ ویرانگر، منطقه‌ای و فراگیر و حمله زمینی حساب شده با پوشش حملات موشکی برای آزادسازی سرزمین فلسطین بخصوص منطقه الجلیل منجر شود.
چند مسئله سبب شد به این نتیجه برسیم:
اول: سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی‌های اخیر خود به نتانیاهو و سازمان‌های امنیتی و مزدوران محلی وی درباره اقدام به ترور هر شخصیت لبنانی یا فلسطینی یا ملیت‌های دیگر در خاک لبنان هشدار داد و تاکید کرد چنین اقدامی با واکنش قاطع و فوری روبرو خواهد شد.
دوم: جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی فلسطین هم از طریق سخنگو‌های خود فورا به اینگونه تهدیدات واکنش نشان دادند و تاکید کردند انگشت‌ها برای شلیک موشک آماده است و این پاسخ بسیار پرهزینه خواهد بود.
سوم: سال ۱۹۹۵ که سازمان اطلاعات اسرائیل شهید یحیی عیاش را در نوار غزه ترور کرد، حماس تهدید کرد چهار عملیات شهادت‌طلبانه برای گرفتن انتقام خون وی اجرا خواهد کرد و این چهار عملیات را یکی پس از دیگری در تل آویو، الخضیره و غرب قدس اشغالی اجرا کرد که به کشته شدن حدود پنجاه اسرائیلی و زخمی شدن صد‌ها نفر دیگر منجر شد. این در حالیست که مقاومت اسلامی در جنوب لبنان در آن زمان مثل الآن موشک‌های نقطه زن در اختیار نداشت.
چهارم: مقاومت، سکوت خود را در جنوب لبنان شکسته و پایگاه‌های موشکی نزدیک مرز‌های فلسطین اشغالی ایجاد کرده است که همه گروه‌های مبارز فلسطینی اعم از حماس، جهاد اسلامی، جبهه مردمی و فتح- گردان‌های الاقصی در آن مشارکت دارند و مستقیما زیر نظر و تحت آموزش و حمایت تسلیحاتی حزب الله قرار دارند و زیر نظر اتاق مشترک فرماندهی عملیات نظامی اداره می‌شوند.
رژیم اشغالگر اسرائیل و آمریکا به عنوان حامی اصلی آن به خوبی به جزئیات این تحولات هولناک آگاه هستند و آمریکا تلاش می‌کند سومین نشست گروه العقبه را پیش از پایان آوریل کنونی به ریاست آنتونی بلینکن وزیر خارجه خود با حضور اردن، مصر، تشکیلات خودگردان فلسطین و مشاور امنیتی بنیامین نتانیاهو در شرم الشیخ مصر برگزار کند.
اسناد سری آمریکا که محتوای آن‌ها دو هفته پیش فاش شد نشان می‌دهد تشکیلات خودگردان فلسطین به هیچ وجه هماهنگی‌های امنیتی با رژیم اشغالگر را متوقف نکرده بلکه اخیرا و در پی افزایش عملیات گردان‌های مقاومت در جنین، قدس، نابلس و طولکرم، این هماهنگی‌ها را افزایش هم داده و همه آنچه محمود عباس رئیس این تشکیلات درباره توقف یا تعلیق هماهنگی‌ها گفته کذب محض است و البته چنین چیزی تازگی هم ندارد.
تشکیلات خودگردان فلسطین با دریافت چند میلیون شِکِل رشوه از رژیم اشغالگر فورا عازم شرکت در نشست‌های العقبه و شرم الشیخ شد و برنامه امنیتی مشترک آمریکا و اسرائیل را برای نابودی گردان‌های مقاومت در کرانه باختری و حمایت از شهرک نشینان و ورود آن‌ها به صحن‌های مسجدالاقصی و کلیسای قیامت پذیرفت.
نتانیاهو از روی لطف و عنایت یا به احترام ماه مبارک رمضان نبود که ورود به مسجدالاقصی را تا پایان این ماه متوقف کرد بلکه این کار را از بیم تغییر حتمی قواعد درگیری و تقویت وحدت جبهه‌ها و واکنش مشترک از جنوب لبنان، نوار غزه، کرانه باختری، یمن، عراق و سوریه انجام داد. وی همچنین جرأت اجرای تهدیدات خود را برای ازسرگیری سیاست ترور‌ها ندارد، زیرا به خوبی می‌داند که با این کار همه در‌ها و پنجره‌های جهنم را به روی اسرائیل باز خواهد کرد.
وقتی گروهی نسبتا کوچک به نام جهاد اسلامی با اراده‌ای پولادین برای گرفتن انتقام ترور شهید بهاء ابو العطاء چهار هزار فروند موشک به شهرک‌های اطراف نوار غزه و بخصوص اسدود و عسقلان شلیک می‌کند، فکر می‌کنید در صورت ترور هر یک از این سه مجاهد که در فهرست ترور اسرائیل هستند، چند فروند موشک شلیک خواهد شد؟
تردید داریم نتانیاهو جرأت کند و این کار را انجام دهد که اگر انجام دهد باید آخرین وصیت خودش و رژیم صهیونیستی را بنویسد.

نظر شما