شناسهٔ خبر: 59785501 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ارائه لایحه جدید به مجلس برای اصلاح کسری بودجه

سخنگوی دولت در بابل: دولت برای اصلاح کسری بودجه سال جاری، لایحه جدید به مجلس ارائه می‌دهد.

صاحب‌خبر -

ارائه لایحه جدید به مجلس برای اصلاح کسری بودجهبه گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، سخنگوی دولت شامگاه پنجشنبه در اجتماع نیرو‌های ولایی و انقلابی شهرستان بابل با محوریت جهاد تبیین در مدرسه خاتم الانبیاء این شهرستان با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی ناشی از ناترازی‌های مختلف در این حوزه به ویژه در حوزه بودجه است گفت: تمرکز دولت بر رفع و جبران این ناترازی هاست.


علی بهادری جهرمی از موفقیت دولت در فروش نفت و تجارت خارجی خبر داد و تصریح کرد: دولت در سال گذشته بیش از ۱۱۲ میلیارد دلار یعنی نسبت به سال ۹۹ حدود ۵۰ درصد افزایش تجارت خارجی با کشور‌های همسایه داشته است.

سخنگوی دولت از فروش نفت هرماه بیشتر از ماه قبل گفت: با تعویض رویکرد توانستیم همراه تحریم فروش نفت را بیشتر از ماه قبل داشته باشیم

بهادری جهرمی با اشاره به اینکه رشد اقتصادی دولت در ۱۰ سال گذشته تقریباً صفر و در دولت سیزدهم به ۴ درصد رسیده است گفت: بر این اساس در جنگ ترکیبی اخیر دشمن با طراحی و مهندسی دقیق وسط میدان آمده است تا هویت ایرانی اسلامی مردم ایران را زیر سوال ببرد.

سخنگوی دولت در ادامه با اشاره به شعار سال مبنی بر مهار تورم و رشد تولید افزود: اولویت‌های اساسی دولت پیرامون تحقق این شعار است.

ارائه لایحه جدید به مجلس برای اصلاح کسری بودجهوی گفت: در سال قبل که اولین سال بودجه‌ای فعالیت دولت جدید بود تمرکز جدی ما بر رفع نا ترازی در حوزه بودجه بود.

بهادری جهرمی با اشاره به اینکه نا ترازی مختلفی در حوزه اقتصادی داریم که مشکلات کلان اقتصادی از این نا ترازی نشات می‌گیرد، تصریح کرد: یکی از ناترازی در حوزه بودجه بوده که تمرکز جدی و تلاش‌های زیادی انجام شد که تا حدود زیادی این ناترازی‌ها کنترل و مدیریت شد که به کسری بودجه منجر نشد.


ارائه لایحه جدید برای اصلاح کسری بودجه به مجلس

سخنگو و دبیر هیات دولت با بیان اینکه امسال نیز در همین مسیر حرکت می‌کنیم، خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات اساسی دولت در ابتدای سال این است که لایحه‌ای برای اصلاح بودجه به مجلس تقدیم خواهیم کرد تا ناترازی در بودجه ۱۴۰۲ نداشته باشیم و دچار تورم ناشی از این ناترازی نشویم.

بهادری جهرمی یکی دیگر از اقدامات دولت در جهت رفع موانع اقتصادی را حرکت در جهت رفع بعضی از ناترازی‌های حوزه بانکی برشمرد و یادآور شد: متاسفانه نظام بانکی بسیار ناکارآمدی هم در منابع هم در شبکه بانکی و هم بانک‌های مخربی داریم لذا هدف گذاری ما در سال ۱۴۰۲ این است که برای رفع این ناترازی‌ها در حوزه بانکی، با جدیت ورود کنیم تا بتوانیم به نتیجه قابل قبولی برسیم.

ارائه لایحه جدید به مجلس برای اصلاح کسری بودجهسخنگوی دولت تصریح کرد: البته ناترازی اقتصادی دولت منحصر به این دو حوزه نیست بلکه در حوزه‌های مختلف مثل حوزه انرژی نیز ناترازی‌هایی داریم.

وی با اشاره به اینکه تورم آفت و بیماری مزمن کشور ماست که از مشکلات کلان اقتصادی نشات می‌گیرد، بیان داشت: دولت تمرکز خود را بر حل این ناترازی ها به صورت بنیادین وریشه‌ای قرار داده است.


بهادری به درمان موقت و مسکن دولت در حوزه‌های مختلف اشاره و تصریح کرد: یکی از اقدامات دولت در این راستا درمان موقت و مسکن برای رفع ناترازی در حوزه تولید و عرضه خودرو است.

وی بیان داشت: روز گذشته در هیات وزیران لایحه‌ای تصویب کردیم که امکان ورود خودرو به شیوه سهل تری باشد حتی به شکل خودرو‌های کارکرده و واردات انفرادی تا ناترازی مقطعی و موقت را حل کند در حالیکه درمان کلی و دائمی صنعت خودرو نیست، زیرا برای حل دائمی باید افزایش تولید داشته باشیم که برای این امر هم سرمایه گذاری و برنامه ریزی شده است.

سخنگو و دبیر هیئت دولت گفت: سال گذشته تولید خودرو را از ۸۰۰ هزار تولید به یک میلیون و ۳۰۰ هزار تولید رساندیم و امسال هم جهت گیری ما بر افزایش این میزان است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش تولید خودرو در هشت سال گذشته بیش از چهار میلیون خودرو کم داریم که عقب ماندگی گذشته به مرور جبران خواهد شد.

بهادری جهرمی خاطر نشان کرد: مدیران ارشد در دولت قبلی مدعی مذاکره و اجرای برجام برای رشد اقتصادی در کشور بودند، اما عملا مشاهده کردیم سفره مردم هر روز کوچک و کوچک‌تر شد، چون در سیاست تعاملی با غربی‌ها برای برون رفت مشکلات موفق نبوده است.

ارائه لایحه جدید به مجلس برای اصلاح کسری بودجهوی تصریح کرد: دولت قبل مدعی بود در حوزه سلامت و بهداشت پای مذاکره می‌رویم تا بستر‌های سلامت در کشور را مهیا کنیم، اما با این وجود در شهریور سال ۱۴۰۰ آمار تلفات ناشی از بیماری کرونا ۷۰۹ نفر در روز بوده است.

بهادری با اشاره به اینکه دولت سیزدهم سه ماه بعد از عهده دار شدن این مسئولیت رکورددار تزریق واکسن در جهان شده و از مرگ و میر ناشی از کرونا جلوگیری کرده است، گفت: این اقدامات الگوی موفقی در جامعه است که نباید نادیده گرفته شود.

بهادری گفت: دشمن ما وقتی به ما ضربه میزند ما دوتا راه داریم مقاومت و مقابله است که دولت سیزدهم روش مقابله و مقاومت را در پیش گرفته است و از تجربه ۴۴ ساله استفاده می‌کند .


وی با اشاره به مشکلات آغاز بکار دولت سیزدهم گفت: از شهریور ۱۴۰۰ وقتی این دولت آغاز بکار کرد روزی ۷۰۹ نفر آمار کشته شده‌های کرونایی بود که روند رشد کشور تعطیل بود که بعد از ۳ ماه دولت سعی کرد رکوردار تزریق واکسن در جهان شود و بیماری را کنترول کند والگو موفق در جهان بوده و دشمن ما نمی‌خواهد این الگو دیده شود.

 

گنجیان مقدم گزارش می دهد:

<div id="video-display-embed-code_9530584"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3824272/9530584?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما