شناسهٔ خبر: 60611092 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برنامه هفتم توسعه ۲۱ خرداد در مجلس

معاون امور مجلس ریاست جمهوری: برنامه هفتم توسعه ۲۱ خرداد تحویل مجلس می‌شود.

صاحب‌خبر -

برنامه هفتم توسعه ۲۱ خرداد در مجلسبه گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، معاون امور مجلس ریاست جمهوری در حاشیه برگزاری یادواره ۷۷ تن از شهدای منطقه لفور سوادکوه شمالی درباره زمان ارسال برنامه هفتم و بحث تشکیل وزارت بازرگانی گفت: برنامه هفتم در تاریخ ۲۱خرداد توسط ریاست جمهوری تحویل مجلس خواهد شد و از سوی رییس جمهور توضیحاتی داده خواهد شد، ولی مبنای تدوین این برنامه بر اساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری می‌باشد که آن سیاستها، بخش‌های مختلف و متنوعی دارد که مسائل اقتصادی در آن پررنگ دیده شده است.


سید محمد حسینی افزود: همچنین در این برنامه به مواردی که الان در آن ضعف و اشکال است راه‌های برون رفت از آن‌ها مطرح شده است. در مباحث گوناگون، چون بحث رشد اقتصادی، بحث صندوق‌های بازنشستگی، مسائل نفت، انرژی و مسئله آب که مسئله مهمی است و بعضی از مسائل در حوزه علم و فناوری و فرهنگ و این‌ها راهکار‌های خوبی در نظر گرفته شده است و در این برنامه نظرات نخبگان جلب شد و در نهایت تقدیم مجلس می‌شود و مجلس فرصت دارد روی آن اعمال نظر کند

معاون امور مجلس ریاست جمهوری در خصوص تشکیل وزارت بازرگانی خاطرنشان کرد: لایحه دو فوریتی که دولت تقدیم مجلس کرد دو فوریتی اش پذیرفته شد و بلافاصله تصویب شد. کمیسیون اجتماعی مجلس این لایحه را در دو جلسه مورد بررسی قرار داد ما ابتدا دو موسسه و مرکز راگفته بودیم که تحت این وزارت خانه باشد و بعد به تدریج سایر موسسات به آن اضافه شود، ولی نمایندگان نپذیرفتند و گفتند یکجا تعیین تکلیف شوند که دولت بررسی کرد و موافقت کرد و الان طرح آماده در صحن مجلس است.


حسینی افزود: ان شاا... اگر در صحن نهایی شود بلافاصله ابلاغ شود دولت وزیر بازرگانی را معرفی خواهد کرد تا بار وزارت صنعت کاهش یابد. در عرض این شش سال هشتمین نفری است برای این وزارت خانه اعم از وزیر یا سرپرست معرفی شد که موضوع این است که تحملش از عهده یک نفر بر نمی‌آید.


وی گفت: کار سختی است تفکیک بشود خدمات بهتری به مردم ارائه خواهد شد به ویژه در امرکنترل قیمت ها، چون امسال بحث مهار تورم داریم این وزارتخانه می‌تواند در قیمت کالا، تنظیم بازار، توزیع کالا، همچنین در صادرات نقش خوبی را داشته باشد و محصولات خوبی داریم که باید بازاری برای آن‌ها پیدا کنیم تا بتوانیم درآمد کشور را بالا ببریم.

<div id="video-display-embed-code_9734320"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3875266/9734320?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما