شناسهٔ خبر: 59785435 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شهر | لینک خبر

محمدخانی تشریح کرد؛

جزئیات تمهیدات شهرداری تهران برای میزبانی مصلی از نمازگزاران عید فطر

سخنگوی شهرداری تهران گفت: بامداد روز عیدفطر، اتوبوسرانی به صورت رایگان، از ۲۴ مبدأ و میدان اصلی، شهروندان را به مصلی تهران می‌رساند و در پایان مراسم به نقاط اولیه بازمی‌گرداند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شهر و به نقل از ایکنا، عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران در رابطه با تسهیلات شهرداری تهران برای برگزاری نماز عید فطر اظهار کرد: نماز عید فطر امسال نیز مانند سال‌های قبل با حضور مقامات ارشد کشوری و لشکری، در مصلی امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد و از آنجا که آماده‌سازی مصلی برای برگزاری این مراسم امسال بر عهده شهرداری تهران گذاشته شده، شهرداری منطقه ۷ در یک عملیات میدانی جهادی با تمام توان در حال آماده‌سازی مصلی برای برگزاری این مراسم معنوی باشکوه است.
وی ضمن تشریح اقدامات اجرا شده از سوی این منطقه به منظور آماده‌سازی مصلی امام خمینی(ره) برای برگزاری نماز عید فطر گفت: همکاران من در شهرداری منطقه ۷ برای رفاه حال نمازگزاران عید فطر، تمامی تلاش خود را برای بهبود وضعیت محیطی و نظافتی مصلی امام خمینی(ره) انجام می‌دهند و با توجه به عملیات عمرانی گسترده در مصلی که از سال‌ها پیش تاکنون ادامه دارد، تلاش برای نظافت و پاکسازی و نیز رنگ‌آمیزی جداول و دیواره‌های مصلی تلاش مضاعفی را می‌طلبد.
وی افزود: با توجه به برگزاری نماز عید فطر در روزهای آینده، نظافت صحن اصلی، پارکینگ‌های ضلع شمال و سقف شبستان اصلی، بلوار یاس و خیابان‌های پیرامون (شهید قنبرزاده)، جمع‌آوری ضایعات و نگهداشت محوطه مصلی امام خمینی(ره) به صورت شبانه‌روزی و ویژه تنها بخشی از اقدامات انجام شده و در دست اقدام از سوی منطقه ۷ است.
محمدخانی اظهار کرد: رنگ‌آمیزی جداول به طول ۳۰ هزار متر و اجرای یک هزار مترمربع پوشاننده با همکاری سازمان زیباسازی شهرداری تهران، رنگ‌آمیزی یک هزار مترمربع نیوجرسی، نصب ۲۶ هزار متر طول داربست در گیت‌های ورودی، تهیه ۱۰۰ عدد پرچم ایران و مناسبتی و چاپ بنر به میزان ۵۰۰ مترمربع از جمله اقدامات شهرداری برای آماده‌سازی میزبانی مصلی از نمازگزاران است.
وی تبیین کرد: شست‌وشوی المان‌های شهری، ترافیکی و تجهیزات مورد استفاده در مصلی امام خمینی(ره) از دیگر فعالیت‌هایی بود که از سوی معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۷ اجرا شد.
محمدخانی یادآور شد: بهسازی و مرمت دیواره‌های ضلع شمال و شمال شرقی مصلی به طول ۱۵۸ متر، لکه‌گیری با استفاده از ۳۲ تن آسفالت و روکش دستی به میزان ۵۰ تن در مقابل ورودی بانوان، اصلاح نشست‌ها و اجرای روکش آسفالت از جمله اقدامات معاونت فنی و عمران منطقه بوده که اجرا شده است. همچنین، انجام خط‌کشی و نصب بنر برای اطلاع‌رسانی مسیرهای ویژه نمازگزاران از جمله فعالیت‌های معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه خواهد بود.

تمیهدات حمل‌ونقل نمازگزاران

محمدخانی به تسهیلات در نظر گرفته شده برای حمل و نقل نمازگزاران عید فطر اشاره و بیان کرد:‌ پایانه بیهقی از ساعت ۲۳ روز قبل از عید سعید فطر تا ساعت ۱۴ روز عید تعطیل است و مسافران می‌توانند از پایانه‌های غرب، جنوب و شرق برای انجام سفرهای برون شهری اقدام کنند.
سخنگوی شهرداری تهران افزود: شرکت واحد اتوبوسرانی به صورت رایگان و با ناوگان اختصاصی، از ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه بامداد روز عید فطر از ۲۴ مبدأ و میدان اصلی مانند تجریش، چهارراه تهرانپارس، میدان خراسان، پایانه خاوران و میدان انقلاب اسلامی، شهروندان را به محل برگزاری نماز عید در مصلی تهران می‌رساند و در پایان مراسم به نقاط اولیه بازمی‌گرداند.
وی ادامه داد:‌ تمامی خطوط مترو نیز از ساعت ۵:۳۰ صبح فعال می‌شود. پیش‌بینی‌های لازم برای کاهش سرفاصله قطارهای خط یک و ایستگاه‌های تاکسی ون برای انتقال نمازگزاران از پارکینگ‌ها و بالعکس نیز انجام شده است. همچنین با هماهنگی معاونت حمل و نقل و ترافیک، خودروهای شاتل برقی جهت جابه‌جایی نمازگزاران در داخل مصلی و همچنین اتوبوس برای انتقال نمازگزاران از مساجد اعزام خواهند شد.

اقدامات امنیتی

وی به اقدامات امنیتی در نظر گرفته شده اشاره و بیان کرد: آتش‌نشانی به همراه خودروهای سبک و سنگین در داخل و اطراف مصلی مستقر می‌شوند. با هماهنگی یگان حفاظت شهرداری و فراجا، عوامل و خودروهای شرکت شهربان نیز در اطراف مصلی استقرار خواهند یافت.
محمدخانی از برپایی برنامه‌های شاد فرهنگی به مناسبت عید سعید فطر در سطح شهر نیز خبر داد و گفت:‌ در مناطق ۲۲ گانه برنامه‌هایی همچون استیج و پردیس‌های تخصصی و ایستگاه‌های پذیرایی از جمله در مصلی تهران پیش‌بینی شده است. در پردیس‌های تخصصی برگزار شونده از سوی مصلی، خدمات سلامت‌محور، فرهنگی، سرگرمی و آموزشی خانواده‌محور با تأکید بر مخاطب کودک و نوجوان و از روزه‌ اولی‌ها تقدیر خواهد شد. نورافشانی در مناطق ۲۲ گانه نیز از برنامه‌هایی است که در ساعت ۲۰ شب عید سعید فطر انجام می‌شود.
برپایی ایستگاه جشن شادی در تعطیلات عید فطر در همه مناطق ۲۲گانه، فضاسازی محیطی و آذین‌بندی و چراغانی معابر از دیگر مواردی بود که سخنگوی شهرداری بدان اشاره کرد و افزود:‌ تمام مجموعه‌های فرهنگی شهرداری نظیر مجموعه فرهنگی تفریحی عباس‌آباد و برج میلاد، ویژه برنامه‌های متنوع و شادی را برای ایام عید سعید فطر تدارک دیده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما