شناسهٔ خبر: 59775996 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس کل دادگستری گلستان خبر داد؛

بخشش محکوم به قصاص گلستانی در پویش «به حرمت امام رئوف (ع) می بخشم»

آسیابی گفت: در آستانه عید فطر و به حرمت امام رضا (ع)، اولیای دم یک پرونده در مراوه تپه در قالب پویش «به حرمت امام رئوف (ع) می بخشم» از اجرای حکم قصاص منصرف شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان گلستان و به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، حیدر آسیابی گفت: اولیای دم این  جوان 24 ساله  که سال 93 به قتل رسید، قاتل فرزندشان را بدون هیچ چشمداشتی بخشیدند.

 

رئیس کل دادگستری گلستان با قدردانی از بزرگواری این خانواده، افزود: گذشت از قصاص، دلی بزرگ می خواهد و این پدر و مادر، امروز بزرگوارانه از حق شرعی و قانونی خود گذشتند و از اجرای حکم قصاص منصرف شدند.

 

وی ادامه داد: این نخستین محکوم به قصاص است که امسال با بزرگواری اولیای دم بخشیده می شود و تلاش ها در قالب پویش «به حرمت امام رئوف می بخشم» با حضور معتمدان، علما و ریش سفیدان استان برای کسب رضایت در پرونده های قصاص ادامه دارد.

 

آسیابی گفت: در این پرونده محکوم به قصاص وقتی که 29 ساله بود، در پی مشاجره لفظی به جهت چرای دام،  با مقتول درگیر شد و با ضربه چوب به سر او، سبب مرگش شد.

 

وی افزود: متاسفانه پایین بودن آستانه تحمل، نداشتن مهارت حل مسئله و گفتگو برای رفع مشکل و کنترل نکردن عصبانیت در این پرونده، یک اتفاق تلخ و غیرقابل جبران رقم زد و امیدواریم با  تلاش دستگاه های فرهنگی در این بخش به صورت ویژه، فرهنگ سازی شود.

 

سال گذشته با گذشت اولیای دم و تلاش های اعضای شورای حل اختلاف استان 22 محکوم به قصاص، فرصت دوباره زندگی یافتند.

 

پویش «به حرمت امام رئوف می بخشم» به منظور تلاش برای سازش در حل و فصل مسالمیت آمیز دعاوی از ۵ اسفند ۱۴۰۱ سالروز میلاد امام حسین (ع) آغاز شده است و تا ۱۰ خرداد میلاد امام رضا (ع) ادامه دارد.

 

پایان پیام/83

نظر شما