شناسهٔ خبر: 67502939 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پناهیان: روز انتخابات، شب قدر سیاسی ما است

کرمان - ایرنا - استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه روز انتخابات، شب قدر سیاسی ما است، گفت: درس‌ها و عبرت‌های حادثه مهمتر از خود آن حادثه است اما شرایط جامعه امروز آنقدر حساس است که نباید صرفاً به درس گرفتن اکتفا کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان شامگاه چهارشنبه در تجمع بزرگ یاران ابراهیم، پیروان گفتمان انقلاب اسلامی در جوار حرم شهدای گمنام موزه دفاع مقدس افزود: اهمیت معرفتیِ انتخابات بالاتر از آن چیزی است که در صندوق رأی اتفاق می افتد.

استاد حوزه و دانشگاه مشارکت را از موضوعات مهم انتخابات عنوان کرد و سپس به عوامل کاهش مشارکت پرداخت و بیان کرد: این کاهش را شاید از نارضایتی نسبت به مشکلات بدانیم که حد وسط نارضایتی است؛ ممکن است از به دلیل نارضایتی از نظام اسلامی و یا از خود نامزدها باشد اما سوال این است آیا نارضایتی باید باعث کاهش مشارکت در مسائل سیاسی شود؟

پناهیان ادامه داد: اگر فکر و فرهنگ و تعلیم و تربیت جامعه درست بود، نارضایتی باعث کاهش مشارکت نمی‌شد زیرا مگر چاره برطرف کردن مشکلاتی که باعث نارضایتی شده در کاهش مشارکت است؟ پس اصل و اساس جامعه به تعلیم و تربیت صحیح اجتماعی و دینی برمی‌گردد که هر دو دچار اشکالات اساسی است.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش، مساجد، صدا و سیما به ترتیب در این زمینه مسئول هستند و باید در عموم مشکلات پاسخگو باشند.

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه تک تک شما باید هدایت کننده جامعه باشد، افزود: ریشه همه غربت‌های تاریخ در عدم احساس مسئولیت سیاسی و ریشه اصلی مصائب امروز ما از {ضعف} آموزش و پرورش است‌.

وی سپس با این مقدمه که جریانی در کشور مخالف با نگاه دینی با انتخابات است، تاکید کرد: ریشه این مفاسد فکری باید کنده شود زیرا از بس طعنه‌زنان فعال هستند، نمی شود درباره ثواب انتخابات حرف زد.

پناهیان افزود: یکی از دلایل کاهش مشارکت خود انتخابات است، زیرا افراد به جای گفتن هنر خود، از کشور ایراد می گیرند؛ ایرادهایی که چند برابر آن در دیگر کشورها وجود دارد اما مردم با رضایت زندگی می‌کنند.

وی با ابراز تاسف از دیدگاه‌ها و تفکرات زاویه‌دار برخی افراد با نظام و انقلاب گفت: شورای نگهبان اول مناظرات را ببیند بعد افراد را تایید کند؛ آیا "رجل سیاسی" کسی است که به سردار سلیمانی توهین می‌کند؟

استاد حوزه و دانشگاه سپس با بیان اینکه تحریم‌ها را آمریکا انجام داده تا ما قدرت پیدا نکنیم، اظهار کرد: علت شهادت سردار سلیمانی، زانو زدن دولت {وقت} هشت ساله‌ی سیاه و ذلت‌بار بود که آنقدر در برابر آمریکایی‌ها زانو زد که آنان گفتند خب اینها قدرتی ندارند پس دانشمند و سردارش را هم بکُشیم.

نظر شما