شناسهٔ خبر: 59766061 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ویجیاتو | لینک خبر

سرنوشت کیرا پس از Solo: A Star Wars Story چه بود؟

در جنگ با یک امپراتوری

صاحب‌خبر -

کیرا (Qi’ra) شخصیتی بود که ابتدا در رمان Most Wanted و سپس در فیلم Solo: A Star Wars Story برای نخستین بار رونمایی شد که ایفای نقش او بر عهده امیلیا کلارک بود. این شخصیت دوست و معشوقه دوران جوانی هان سولو به شمار می‌آید که در مقطعی راه آن‌ها از هم گسست تا این که دوباره رویدادهای Solo: A Star Wars Story این دو را کنار هم قرار داد.

از آن جایی که فیلم Solo: A Star Wars Story فروش خوبی را تجربه نکرد، به نظر دیزنی علاقه‌ای نیز به ادامه روایت شخصیت‌های این ساخته ندارد. در رویدادها و خبرهای تازه از دنیای استار وارز نیز اشاره‌ای به برنامه‌ای در این جهت دیده نمی‌شود. با این وجود داستان شخصیت کیرا در Solo: A Star Wars Story به طور کامل به پایان نرسید. ولی با این اوصاف یک کمیک فرصت این را داشت تا سرنوشت کیرا را به نمایش بگذارد.

در کمیک پنج شماره‌ای Star Wars: Hidden Empire می‌بینیم که کیرا پس از به دست آوردن کریمسون داون (Crimson Dawn) چه سرنوشتی داشت. این نوشتار به طور کوتاه رویدادهای این کمیک را بازگو خواهد کرد.

کیرا پس از به دست آوردن کریمسون داون می‌خواست از این گروه برای رسیدن به هدفش استفاده کند و هدف او چیزی نبود به جز نابود کردن سیث‌ها. نیروها و امکانات کریمسون داون این فرصت را ایجاد کرده بود تا کیرا علاوه بر عملیات‌های گوناگون خرد و کوچک، به دنبال تجهیزات و ابزارهای مناسب در رسیدن به هدفش و عملی کردن یک نقشه بزرگ برود.

یکی از این ابزارها قفس فرماتا یا فرماتا کیج (Fermata Cage) نام داشت. این وسیله این توانایی را دارد تا هر کس یا چیزی را حبس کرده و از زمان خارجش کند. کیرا با داشتن فرماتا کیج نقشه‌ای می‌کشد تا امپراتور پالپاتین و دارث ویدر را در این قفس گیر بیندازد.

کیرا این باور را به وجود آورده بود که یک سیث باستانی نیرومند درون قفس فرماتا گیر افتاده است و می‌خواهد تا او را بیرون آورد. به این ترتیب، هم پالپاتین و هم ویدر که پیرو مهم‌ترین قانون سیث‌ها، یعنی قانون دو نفر هستند، ترغیب می‌شوند تا بفهمند دقیقاً چه کسی درون این قفس زندانی است.

در عین حال نیز کیرا یک ارتش نسبتاً بزرگ را به طور پنهان دور هم گرد آورده است تا یک «امپراتوری پنهان» به وجود آید. او قصد دارد تا پس از گیر انداختن امپراتور پلید کهکشان و شاگردش، قفس فرماتا را به درون یک ستاره بیندازد و آن را از بین ببرد و با ناوگان خود نیز به حکومت مستبدانه حاکم بر کهکشان پایان دهد.

سرنوشت کیرا پس از Solo: A Star Wars Story چه بود؟ - ویجیاتو سرنوشت کیرا پس از Solo: A Star Wars Story چه بود؟ - ویجیاتو

نقشه کیرا عملاً به ثمر می‌نشیند. هر دوی امپراتور پالپاتین و دارث ویدر در محل فرماتا کیج با تصور پدیدار شدن یک سیث نیرومند حاضر می‌شوند ولی آن را خالی می‌بینند تا بفهمند در یک تله گیر افتاده‌اند. با باز شدن این قفس، هر دو سیث کهکشان گیر می‌افتند. ولی این پایان ماجرا نیست.

کیرا در طول عملیات و نقشه‌های خود، به ویژه برای فعال کردن قفس فرماتا، از شوالیه‌های رن استفاده می‌کرد. ولی آن‌ها در مقطعی با یکدیگر به چالش افتادند و مسیر خود را از هم جدا کردند. هر چند در نهایت، کیرا با آن‌ها دوباره تماس برقرار کرد تا عضوی از بخش پایانی نقشه‌ بزرگش باشند. شوالیه‌های رن نیز در قسمت پایانی نقشه کیرا پدیدا شدند ولی نه در جهت کمک به او، بلکه برای کمک به سیث‌ها!

شوالیه‌های رن پیش از این به موستافار (Mustafar)، سیاره محل زندگی دارث ویدر، یورش برده بودند و از این جهت خود را جزو اهداف امپراتوری می‌دانستند. آن‌ها تصور داشتند که با نجات امپراتور و ویدر بخشیده خواهند شد. اما پس از نجاتشان از قفس فرماتا، امپراتور شوالیه‌های رن را تبدیل به برده‌های خود کرد. ناوگان امپراتوری نیز ارتش پنهان کیرا را نابود کرد و خود او نیز گریخت.

سرنوشت کیرا پس از Solo: A Star Wars Story چه بود؟ - ویجیاتو سرنوشت کیرا پس از Solo: A Star Wars Story چه بود؟ - ویجیاتو

تصور بر این بود که کیرا در مقطعی گیر نیروهای امپراتور افتاده و از بین رفته است. با این وجود با یک پرش زمانی به دورانی می‌رویم که نیروهای شورشی موفق به نابود کردن امپراتور شده‌اند و در حین پخش شدن این خبر، کیرا در کافه‌ای آرام نشسته است تا هدف بزرگش به دست دیگران عملی شود.

درست است که فروش پایین فیلم Solo: A Star Wars Story و واکنش‌های منفی به فیلم‌های سه‌گانه تازه باعث شد تا دیزنی توجهات را از این شخصیت‌ها و روایات بیش‌تر به سریال‌هایی همچون The Mandalorian معطوف کند ولی دست کم کمیک Star Wars: Hidden Empire این فرصت را داشت تا داستان یکی از شخصیت‌های تازه معرفی شده دنیای استار وارز را به یک پایان نسبی برساند.

برچسب‌ها:

نظر شما