شناسهٔ خبر: 59756572 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در حاشیه جلسه هیات دولت؛

ضرغامی: امسال شاهد رشد ۱۵ درصدی سفر‌های نوروزی بودیم

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اینکه امسال شاهد رشد ۱۵ درصدی سفر‌های نوروزی بودیم گفت: مازندران مقام اول، گیلان دوم و خراسان مقام سوم سفر‌های نوروزی را به خود اختصاص دادند.

صاحب‌خبر -

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سید عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی روز چهارشنبه (30 فروردین) در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: امسال شاهد رشد ۱۵ درصدی سفر‌های نوروزی بودیم و مازندران مقام اول، گیلان دوم و خراسان مقام سوم سفر‌های نوروزی را به خود اختصاص دادند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اضافه کرد که در زمان اوج گیری سفرها، هتل‌های سطح بالا در روز‌های اول اشغال می‌شوند، اما روز‌های بعد از مجموعه جا‌های دیگر استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم ظرفیت‌های زیادی به حوزه اقامتی اضافه کرده ایم و دستگاه‌های مختلف امکانات اقامتی خود را در اختیار مردم قرار دادند، افزود: با این کار شاهد رشد سفر در بین طبقات پایین دست هستیم که البته هتل‌های سطح بالا در روز‌های اول اشغال می‌شود و کسانی که از شرایط پایین تری هستند از مراکز اقامتی دیگر استفاده می‌کنند.

<div id="video-display-embed-code_1945300" ><script type="text/JavaScript" src="snn.ir/fa/news/play/embed/1070838/1945300?width=400&height=300"></script></div>

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اضافه کرد: مازندران، گیلان و خراسان رضوی به ترتیب سه استان برتر در جذب گردشگران نوروزی بودند و پس از آن‌ها هرمزگان و خوزستان قرار داشتند.

ضرغامی در عین حال با بیان اینکه سفر‌های ابتدای سال همچنان ادامه دارد، افزود: آخرین موج سفر از امروز آغاز می‌شود که همه این موارد را باید جزو سفر‌ها حساب کرد.

وی همچنین گفت که نوروز امسال رکورد ۶ میلیون بازدید از مراکز فرهنگی در تعطیلات نوروزی را داشتیم و حدود ۳۱ میلیارد تومان درآمد حاصله از بازدید از مراکز فرهنگی کسب شد.

وزیر میراث فرهنگی، سیاست این وزارتخانه را افزایش لغو روادید برای جذب گردشگران بیشتر به کشور دانست و گفت: برگزاری تور آشناسازی برای جذب گردشگران از چین و روسیه را در اولویت قرار داده ایم.

ضرغامی خاطرنشان کرد که ۵۰ کشور می‌توانند در اولویت لغو روادید قرار بگیرند که در این زمینه مذاکرات خود را با وزارت امور خارجه آغاز کرده ایم تا مردم دنیا بیایند و ایران را ببینند.

نظر شما