شناسهٔ خبر: 59743072 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

با بارداری طبیعی؛

به دنیا آمدن اولین چهار قلوهای اصفهانی در سال جدید

مادر ۲۵ ساله ساکن اصفهان در اولین زایمان خود با بارداری طبیعی، صاحب نوزادان چهار قلو شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، اصفهان؛ وزن این نوزادان که ۲ پسر و ۲ دختر و در بیمارستان دولتی زنان و زایمان شهید بهشتی اصفهان متولد شده اند حدود ۱/۵ تا ۲ کیلوگرم و در سلامت کامل هستند.

پدر این نوزادان ۲۶ ساله و کارگر روزمزد است و با توجه به مستأجر بودن، تقاضای حمایت از مسئولان دارد.

فاطمه شمس مسئول بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان بیمارستان دولتی زنان و زایمان شهید بهشتی اصفهان با اشاره به افزایش موارد زایمان در دو سال گذشته با توجه به اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: از ابتدای امسال تاکنون از ۳۰ مورد نوزاد پذیرش شده در این بخش،۶ مورد دو قلویی، سه قلویی و چهارقلویی بوده است.

طبق اعلام ثبت احوال، پارسال از کمتر از یک میلیون نوزاد متولد شده در کشور، ۱۸ هزار و ۲۰۵ مورد دو قلو،۶۰۲ مورد سه قلو و ۲۵ مورد چهار قلو بوده اند.

مدیر کل ثبت احوال استان اصفهان گفت: پارسال از ۵۳ هزار و ۶۳۳ نوزاد متولد شده در استان اصفهان، ۲۷ هزار و ۵۴۳ نفر پسر و ۲۶ هزار و ۹۰ نفر دختر بوده اند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_9518119"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3821483/9518119?width=600&height=350"></script></div>

حسین غفرانی افزود: از این تعداد هزار و دو مورد دوقلو و ۳۹ مورد سه قلو بوده که نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش نسبی داشته است.
وی گفت: پارسال شهرستان‌های اصفهان، کاشان و نجف آباد به ترتیب فراوانی بیشتری در ولادت نوزادان دوقلو و اصفهان هم در تولد سه قلویی بیشترین فراوانی را داشته است.

غفرانی افزود: آخرین مورد چهار قلویی در استان اصفهان، تا قبل از تولد این نوزاد چهار قلو در اصفهان، دو مورد در سال ۱۴۰۰ بوده است.

سرپرستان خانوار دارای فرزند چند قلو تا سن ۶ سالگی فرزندانشان می‌توانند از خدمات حمایتی بهزیستی استفاده کنند.

دکتر سیده زهرا علامه استاد دانشگاه و متخصص زنان و زایمان گفت:طبق تحقیقات و مشاهده‌ها در جامعه، امید به زندگی، شادابی و نشاط در مادران و خانواده ایی دارای بیشتر از یک فرزند به نسبت خانواده تک فرزندی و بدون فرزند بیشتر همچنین افسردگی و انزوا در آن‌ها کمتر است.

هم اکنون میزان فرزندآوری در کشور، یک و ۶ دهم درصد یعنی کمتر از دو فرزند برای هر خانواده است در حالی که باید ۲ و ۲ دهم درصد یعنی بیش از دو بچه باشد.

طبق قانون حمایت از خانواده و جوانی، علاوه بر اعطای وام فرزندآوری فرزند اول مبلغ ۳۰ میلیون تومان با دوره باز پرداخت ۳ سال، فرزند دوم مبلغ ۶۰ میلیون تومان با دوره باز پرداخت ۴ سال، فرزند سوم مبلغ ۹۰ میلیون تومان، فرزند چهارم مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان با دوره باز پرداخت ۶ سال، فرزند پنجم به بعد مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان با دوره باز پرداخت ۷ سال، برای تولد فرزند سوم به بعد، طبق ماده ۴، تسهیلات مسکن، زمین یا واحد مسکونی، ماده ۱۸ تخفیف مالیاتی ۱۵ درصدی و مطابق ماده ۲۱ بیمه رایگان مادران روستایی و عشایری اختصاص یافته است.

به دنیا آمدن اولین چهار قلوهای اصفهانی در سال جدید به دنیا آمدن اولین چهار قلوهای اصفهانی در سال جدید به دنیا آمدن اولین چهار قلوهای اصفهانی در سال جدید به دنیا آمدن اولین چهار قلوهای اصفهانی در سال جدید به دنیا آمدن اولین چهار قلوهای اصفهانی در سال جدید به دنیا آمدن اولین چهار قلوهای اصفهانی در سال جدید به دنیا آمدن اولین چهار قلوهای اصفهانی در سال جدید به دنیا آمدن اولین چهار قلوهای اصفهانی در سال جدید به دنیا آمدن اولین چهار قلوهای اصفهانی در سال جدید به دنیا آمدن اولین چهار قلوهای اصفهانی در سال جدید به دنیا آمدن اولین چهار قلوهای اصفهانی در سال جدید به دنیا آمدن اولین چهار قلوهای اصفهانی در سال جدید به دنیا آمدن اولین چهار قلوهای اصفهانی در سال جدید به دنیا آمدن اولین چهار قلوهای اصفهانی در سال جدید به دنیا آمدن اولین چهار قلوهای اصفهانی در سال جدید به دنیا آمدن اولین چهار قلوهای اصفهانی در سال جدید به دنیا آمدن اولین چهار قلوهای اصفهانی در سال جدید به دنیا آمدن اولین چهار قلوهای اصفهانی در سال جدید به دنیا آمدن اولین چهار قلوهای اصفهانی در سال جدید

نظر شما