شناسهٔ خبر: 59742903 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آداب و سنت‌های ویژه کوهپایه در روز بیست و هفتم ماه رمضان + فیلم

پخت نان قُپی و دوخت کیسه برکت یکی از آداب و سنت‌های ویژه شهرستان کوهپایه در روز بیست و هفتم ماه رمضان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز اصفهان؛ بانوان شهر کوهپایه در شب و روز ۲۷ ماه مبارک رمضان رسم دارند دور هم جمع شوند و نان قُپی بپزند، نانی که اندازه کلوچه است و روی آن کنجد و گلرنگ و سیاه دانه میریزند و در تنور گـلی می‌پزند.

براساس این رسم نان‌های قپی بین همسایگان و اقوام توزیع می‌شود و در هر خانه رسم است یک قرص این نان را داخل کیسه نمک یا برنج می‌گذارند تا برکت ماه رمضان تا سال آینده در زندگی جاری باشد.

همچنین بانوان در روز بیست و هفتم ماه مبارک رمضان بین دو نماز ظهر و عصر کیسه‌هایی را می‌دوزند که به کیسه برکت معرف است و داخل کیسه اسکناسی قرار می‌دهند و کیسه را داخل کیف پول قرار می‌دهند تا برکت مالشان باشد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_9517662"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3821175/9517662?width=400&height=300"></script></div>

اهالی کوهپایه می‌گویند کیسه برکت در زمان‌های قدیم برای رفع نیاز نیازمندان دوخته می‌شد و داخل هر کیسه تعدادی سکه قرار و به نیازمندان می‌دادند.

آداب و سنت‌های ویژه شهرستان کوهپایه در روز بیست و هفتم ماه رمضان آداب و سنت‌های ویژه شهرستان کوهپایه در روز بیست و هفتم ماه رمضان آداب و سنت‌های ویژه شهرستان کوهپایه در روز بیست و هفتم ماه رمضان آداب و سنت‌های ویژه شهرستان کوهپایه در روز بیست و هفتم ماه رمضان آداب و سنت‌های ویژه شهرستان کوهپایه در روز بیست و هفتم ماه رمضان آداب و سنت‌های ویژه شهرستان کوهپایه در روز بیست و هفتم ماه رمضان آداب و سنت‌های ویژه شهرستان کوهپایه در روز بیست و هفتم ماه رمضان

نظر شما