شناسهٔ خبر: 59733430 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

میزان زکات فطریه اعلام شد

نماینده ولی فقیه در استان یزد، میزان زکات فطریه امسال به قیمت گندم برای هر نفر را ۶۰ هزار تومان اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، آیت الله محمدرضا ناصری گفت: زکات از فروع دین است و بر هر شخص بالغ و عاقل واجب است در شب عید فطر زکات فطره خود و افرادی که نانخور او محسوب می‌شوند را به مستحق بدهد.میزان زکات فطریه اعلام شد


وی با بیان اینکه مقدار زکات فطره سه کیلوگرم از خوراک مردم است، افزود: برای هر نفر سه کیلوگرم از خوراک مردم از جمله گندم، برنج و مانند این‌ها و یا اینکه پول یکی از آن‌ها را به مستحق بدهد.


ناصری ادامه داد: گندمی باید برای زکات فطریه در نظر گرفته شود که مرغوب و قابل استفاده باشد. به این ترتیب به ازای هر نفر سه کیلو گندم باید ۶۰ هزار تومان زکات فطره پرداخت شود.


وی درباره زمان پرداخت و کنار گذاشتن فطریه اظهار داشت: پس از مشخص شدن حلول ماه شوّال می‌تواند فطریه را کنار بگذارد و اگر نماز عید فطر می‌خواند، باید قبل از نماز فطریه را پرداخت کند یا کنار بگذارد و اگر نماز عید نمی‌خواند، تا ظهر روز عید فطر مهلت دارد.


امام جمعه یزد تصریح کرد: فطریه را بنابر احتیاط واجب باید به فقیر شیعه اثنی عشری داد و بستگان و همسایگان نیازمند در اولویت هستند و در صورتی که در شهر محل سکونت فقیر هست نباید زکات فطره به شهر دیگر منتقل شود.


وی گفت: همچنین کفاره روزه غیرعمد بابت هر روز مبلغ ۱۲ هزار تومان است.

<div id="video-display-embed-code_9527973"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3820839/9527973?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما