شناسهٔ خبر: 59729109 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

قائم مقام کمیته امداد گلستان:

استقرار ۱۲۱۰ پایگاه برای جمع آوری زکات فطریه در گلستان

مریم شریفی

قائم مقام کمیته امداد گلستان گفت: یک هزار و ۲۱۰ پایگاه برای جمع آوری زکات فطریه در گلستان دایر خواهد شد.

صاحب‌خبر -

جعفر مزیدی شامگاه دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه یک هزار و ۲۱۰ پایگاه برای جمع‌آوری زکات فطریه در استان  مستقر می‌شود، اظهار کرد: وجوهات اخذ شده از شهری به شهر دیگر منتقل نمی‌شود، بلکه طبق موازین شرعی در کوتاه‌ترین زمان ممکن به نیازمندان همان منظقه پرداخت خواهد شد.

قائم مقام کمیته امداد گلستان با بیان اینکه زیرساخت‌های پرداخت غیرحضوری زکات فطره و کفاره نیز فراهم شده است افزود: روش پرداخت الکترونیکی زکات فطره در خدمت‌رسانی سریعتر به نیازمندان و محرومان کمک‌کننده است.

وی افزود: مؤمنین روزه دار می‌توانند برای پرداخت زکات فطریه و کفاره روزه علاوه بر مراجعه حضوری به پایگاه‌های جمع‌آوری زکات فطریه در گلستان، به صورت غیر حضری از طریق شماره‌گیری با آنی پرداخت  #۵*۰۱۷*۸۸۷۷* یا مراجعه به سایت امداد اقدام کنند.

قائم مقام کمیته امداد گلستان با بیان اینکه سال گذشته مردم گلستان ۳۳ میلیارد تومان زکات فطره و کفاره برای کمک به مستضعفان و نیازمندان پرداخت کردند، افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال این رقم به بیش از ۴۲ میلیارد تومان برسد.

مزیدی تصریح کرد: به منظور هم‌افزایی در برگزاری برنامه‌ها و ایجاد هماهنگی و جلوگیری از تعدد مراکز دریافت فطریه در روز عید فطر، تمامی صندوق‌های مستقر در مصلی‌های نماز عید فطر، با اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذی‌ربط، زکات فطره روزه‌داران را جمع‌آوری می‌کنند.

به گزارش ایسنا؛ مقدار زکات فطره برای هر نفر، حدود سه کیلوگرم از خوراک معمول مردم، مانند گندم، برنج، خرما و کشمش است که معادل پولی آن‌ها را هم می‌شود پرداخت کرد. طبق فتوای فقیهان، این زکات بر کسی واجب است که در شب عید فطر فقیر نبوده و عاقل، بالغ و هوشیار باشد، چنین شخصی باید زکات خود و نان‌خورهایش را پرداخت نماید.

انتهای پیام

نظر شما