شناسهٔ خبر: 59724657 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

اعتراف سارق تهرانی به ده‌ها فقره سرقت با جعل عنوان مامور پلیس

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری سارق حرفه‌ای در تهران خبر داد و گفت: متهم به ده‌ها فقره سرقت با جعل عنوان مامور پلیس، اعتراف کرده‌ است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ کارآگاه علی ولی‌پور گودرزی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در تشریح جزئیات این خبر گفت: با وقوع سرقت‌های سریالی از اتباع کشورهای همسایه  در ترمینال جنوب و میدان آزادی، موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی زبده از کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. 

وی افزود: تحقیقات ابتدایی کارآگاهان نشان داد، یک مرد جوان با 2 خودروی پژو و سمند اقدام به مسافرکشی اتباع بیگانه کرده و در اواسط مسیر با جعل عنوان مامور پلیس، کارت مال‌باختگان را به زور گرفته و پول‌های داخل آن را سرقت کرده است.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت با بیان اینکه این سرقت‌ها اکثرا به ربودن مال باختگان و ضرب و جرح آنها همراه شده است، گفت: کارآگاهان در نخستین‌گام با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های علمی هویت متهم را شناسایی کردند و متوجه شدند که وی با این شگرد از افراد زیادی سرقت کرده است. 

ولی‌پور گودرزی گفت: کارآگاهان در گام بعدی با اقدامات اطلاعاتی و بررسی‌های تخصصی مخفیگاه متهم را در غرب تهران شناسایی کردند و پس از هماهنگی‌های لازم با مرجع قضایی موفق به دستگیری وی در یک عملیات منسجم شدند. 

وی افزود: متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر سرقت پول از اتباع بیگانه، آدم‌ربایی و جعل عنوان مامور پلیس در تهران اعتراف کرد و 15 مالباخته وی را شناسایی کردند. 

رئیس پلیس آگاهی پایتخت خاطرنشان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی متهم برای کشف جرایم احتمالی و شناسایی سایر شکات دیگر در اختیار کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

نظر شما