شناسهٔ خبر: 67835435 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اهم اخبار اجتماعی ایرنا در چهارم مرداد؛

افتتاح بیش از ۱۶۷ هزار میلیارد ریال پروژه محیط زیستی/تجهیز انبار گوشت‌های گرم وارداتی

تهران -ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در چهارم مرداد به افتتاح بیش از ۱۶۷ هزار میلیارد ریال پروژه محیط زیستی،عملکرد گزارشگر ویژه سازمان ملل درموضوع حقوق بشر،اقدام برای استرداد ۲کلاهبردار،تجهیز انبار گوشت‌های گرم وارداتی،تعیین تکلیف ۲۲هزار ردیف کالایی، بررسی نرم‌افزار تامین من،ورود سالانه ۲۵۰هزار سرباز به بازار کار و استفاده ازفناوری‌های نوین درنظام‌های حقوقی پرداخته است.

صاحب‌خبر -

در بسته خبری پیش رو مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را باهم مرور می‌کنیم ،امروز سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

افتتاح بیش از ۱۶۷ هزار میلیارد ریال پروژه در هفته محیط زیست

مدیرکل دفتر ریاست و هماهنگی امور استان‌های سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در دولت سیزدهم فقط در هفته محیط زیست جمعا بیش از ۱۶۷ هزار میلیارد ریال افتتاح پروژه داشتیم.

علیرضا نورمحمدی، در ششمین دوره آموزشی مدیران کل ستادی و استانی سازمان حفاظت محیط زیست که در سالن همایش های سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، بیان کرد: در حدود کمتر از سه سال گذشته پنج جلسه آموزشی مدیران کل ستادی و استانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور برگزار شد که اکنون در ششمین دوره در خدمت مدیران ستادی و استانی سازمان هستیم.

وی افزود: ۱۱۴ مصوبه در این جلسات داشتیم که اغلب این مصوبات عملیاتی و اجرایی شده است.

وی ادامه داد: همچنین مجموعا ۱۵ جلسه در دور اول، دوم و سوم جلسات منطقه ای در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شده است که در مجموع بیش از ۳۱۰ مصوبه در این جلسات داشته‌ایم.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

ورود سالانه ۲۵۰ هزار سرباز آموزش دیده به بازار کار

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح بابیان اینکه سالانه بالغ بر ۲۵۰ هزار سرباز آموزش دیده وارد بازار کار می‌شوند، گفت: فرماندهان و مسئولان نیروهای مسلح در امر مهارت‌آموزی عزم و اهتمام جدی دارند.

به گزارش فرماندهی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح، سردار موسی کمالی درباره عزم و اراده فرماندهان و مسئولان نیروهای مسلح برای استمرار نهضت مهارت آموزی کارکنان وظیفه اظهار کرد: برای اجرایی سازی فرامین مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا مبنی بر توانمندسازی و مهارت آموزی سربازان وظیفه و همچنین مقابله با معضل بیکاری و کمک به اشتغال جوانان سرباز، نهضت مهارت آموزی در نیروهای مسلح راه افتاده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

نرم‌افزار «تامین من» با پنج میلیون کاربر/تلاش تامین اجتماعی بر شفافیت است

رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه از حدود ۱۱ میلیون مستمری‌بگیر، تاکنون پنج میلیون نفر نرم‌افزار «تامین من» را نصب کرده‌اند، گفت: این سازمان در راستای توسعه هوشمندسازی تلاش دارد تا دو جریان پول و اطلاعات را به صورت شفاف ارائه دهد.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین‌اجتماعی با حضور در سازمان خبرگزاری جمهوری و گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه از حدود ۱۱ میلیون مستمری بگیر، تاکنون پنج میلیون نفر نرم افزار "تامین من" را نصب کرده اند، گفت: تامین من جزو محبوب ترین نرم افزارهای های دولتی است.

دامون خدابنده درباره برنامه سازمان تامین اجتماعی برای استفاده از هوش مصنوعی اظهار داشت: با هوش مصنوعی برخورد شعاری می‌شود و آن را به یکی دو محصول خاص تقلیل می دهند و در نهایت هم برخورد برخورد عمیق و درستی تا به امروز با آن نشده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اقدام فوری برای استرداد ۲کلاهبردار/تجهیز انبار گوشت‌های گرم وارداتی

استفاده از فناوری‌های نوین در نظام‌های حقوقی در حال گسترش است

دادستان کل کشور با بیان اینکه استفاده از فناوری‌های نوین در نظام‌های حقوقی و سیستم‌های قضایی به سرعت در حال گسترش است، گفت: این روند باعث بهبود کارایی و کاهش زمان مورد نیاز برای اتخاذ تصمیمات و صدور احکام می‌شود اما به موازات این محاسن، چالش‌ها و مسائلی نیز در استفاده از آن‌ها وجود دارد.

به گزارش دادستانی کل کشور، بیست و دومین نشست دادستان‌های کل کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای، با موضوع «نقش دادستانی در دنیای مدرن و عصر دیجیتال معاصر، تبادل تجربیات کشورهای عضو سازمان شانگهای در مبارزه با تهدیدات جدید و تضمین حقوق بشر» امروز (پنج شنبه، ۴ مرداد) به میزبانی بیشکک جمهوری قرقیزستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد موحدی آزاد در این اجلاس که به صورت ویدیوکنفرانس سخنرانی کرد، اظهار داشت: در ابتدا باید اعلام کنم به دلیل مأموریت خاص داخلی و لزوم پیگیری تمهیدات برای برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری اسلامی ایران نتوانستم به صورت حضوری با همکاران خود دیدار داشته باشم.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اقدام فوری برای استرداد ۲کلاهبردار/تجهیز انبار گوشت‌های گرم وارداتی

جاوید رحمان؛ گماشته منافقین در شورای حقوق بشر یا گزارشگر سازمان ملل؟

ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران گزارشی تفصیلی درباره عملکرد جاوید رحمان گزارشگر ویژه سازمان ملل در موضوع حقوق بشر در ایران، منتشر کرد.

دومین دوره سه ساله ماموریت جاوید رحمان (اهل پاکستان و دارای تابعیت انگلیس)، به‌اصطلاح گزارشگر ویژه سازمان ملل در موضوع حقوق بشر در ایران، تا یک هفته دیگر به پایان می رسد، هرچند این مسئولیت، یعنی تهیه و ارائه گزارش‌های ضد ایرانی و سراسر اتهام‌های بی‌اساس به‌عنوان هدف اصلی تعیین این گزارشگران با وجود مخالفت دائم ایران با این روند، به مای ساتو (اهل ژاپن و تحصیل‌کرده دانشگاه‌های انگلیس و استرالیا)، خلف او سپرده می‌شود.

ستاد حقوق بشر در گزارشی به بررسی عملکرد جاوید رحمان پرداخت که متن آن به شرح زیر است:

آخرین گزارش جاوید رحمان که سه روز قبل منتشر شد و عبارت ادعانامه توصیف بهتری برای آن است، مجموعه‌ای از دروغ‌ها و اتهام‌ها علیه ایران است که مشخصا برای تامین خواسته‌های خاص از جمله خواسته‌های گروهک تروریستی منافقین نوشته شده تا ادای دین او به این گروهک در پایان حضورش در سمت به‌اصطلاح گزارشگر ویژه باشد؛ گروهکی که به اعتراف و اقرار اعضایش عامل شهادت و کشتار ۱۷ هزار شهروند ایرانی است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اقدام فوری برای استرداد ۲کلاهبردار/تجهیز انبار گوشت‌های گرم وارداتی

تنظیم‌گری حلقه مفقوده در مدیریت فرابخشی ترافیک

مدیریت ترافیک امری فرابخشی است و متولی انحصاری و اختصاصی ندارد پس باید تلفیقی از اقدامات ترکیبی با محوریت و مشارکت مردم پایه در دستور کار باشد .اصولا در مدیریت فرابخشی همواره با مفهومی بنام تعارض و تزاحم منافع مواجه هستیم که در آن منافع صنفی و گروهی و سازمانی و حتی شخصی بر نحوه حل مسئله تاثیر می‌گذارند.

برای پاسخ به سونامی تراکم و ازدحام خودرو ، موتور و عابر در معابر پرترافیک شهری و سازگاری سامانه های حمل و نقل اعم از عمومی و خصوصی ( باروزآمدکردن زیر ساخت های فنی و فرهنگی ) اگر چاره ای ابداعی خلاقانه و فناورانه مبتنی بر اشراف اطلاعاتی و ارتقاء توان مداخله ای نیاندیشیم بالااجبار وارد فاز مدیریت بحران خواهیم شد و هزینه گزاف تری پرداخت خواهیم کرد .

چشم انداز راهبردی در توسعه زندگی شهری همواره باید تعادل بین تحرک ،‌ رشد و رقابت که ضرورت دنیای مدرن هستند را با پایداری کیفیت زندگی شهری حفظ نماید و پر واضح است که کیفیت زندگی شهری باید بر سایر عوامل رجحان و برتری داشته باشد .ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اقدام فوری برای استرداد ۲کلاهبردار/تجهیز انبار گوشت‌های گرم وارداتی

دیدار سفیر امارات با معاون قوه قضاییه/اقدام فوری برای استرداد ۲کلاهبردار

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه در دیدار با سفیر امارات بر ضرورت همکاری در حوزه استرداد مجرمان فراری به این کشور تاکید کرد و مقرر شد اقدام فوری برای استرداد 2 نفر از کلاهبرداران عمده که در مجموع هزاران شاکی دارند، انجام شود.

به گزارش معاونت امور بین الملل قوه قضاییه و ستاد حقوق بشر، کاظم غریب‌آبادی در دیدار با سیف الزعابی بر همکاری دو کشور در حوزه‌های قضایی، به‌ویژه انتقال محکومان و استرداد مجرمان تاکید کرد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اقدام فوری برای استرداد ۲کلاهبردار/تجهیز انبار گوشت‌های گرم وارداتی

مهلت یک هفته‌ای برای تجهیز انبار گوشت‌های گرم وارداتی/۲۲ هزار ردیف کالایی تعیین تکلیف شد

دادستان تهران از تعیین تکلیف ۲۲ هزار ردیف کالایی، طی ۲ سال اخیر در گمرک فرودگاه امام (ره) خبر داد و گفت: کالاهای جدید باید در اسرع وقت تعیین تکلیف شوند تا شاهد رسوب این کالاها در گمرکات استان نباشیم.

علی صالحی در راستای تأکیدهای ریاست قوه قضاییه مبنی بر سرکشی و بازدید مستمر از انبارهای گمرک و سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی به منظور ساماندهی و صیانت از کالاهای موجود در این مراکز همراه جمعی از معاونان، مدیران شرکت شهر فرودگاهی، اداره کل گمرک، شرکت انبارهای عمومی و خدمات فرودگاهی، تعزیرات شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران ضمن بازدید از انبارهای گمرگی و مدیریت جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی واقع در شهر فرودگاهی حضرت امام خمینی(ره) در جریان وضعیت انبار، ترخیص و تعیین تکلیف کالاها در این انبارها قرار گرفت.

وی در ابتدای بازدید با بررسی موشکافانه مدت و وضعیت نگهداشت پیش سازهای دارویی و صدور دستور باز کردن درب انتهایی انبار و بازدید از کالاهای دور از دید و دسترس، تاریخ ورود به کشور و علت عدم ترخیص تعدادی از این اقلام را بررسی و دستورات لازم را برای پیگیری ترخیص این کالاهای راهبردی و حل مشکلات تخصیص ارز را از مبادی مربوطه صادر کرد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اقدام فوری برای استرداد ۲کلاهبردار/تجهیز انبار گوشت‌های گرم وارداتی

مصرف بی‌رویه‌ مُسکن‌ها، چرخه‌ معیوبی از سردردها را ایجاد می‌کند

مصرف بی‌رویه مُسکن‌ها و عدم بهبودی سردرد فرد مبتلا، می‌تواند نوعی وابستگی به دارو و چرخه معیوبی از سردردهای ناشی از مصرف مسکن را ایجاد کند، بنابراین افراد باید برای هر سردرد، درمان مختص به خود را با مراجعه به پزشک دریافت کنند.

شاید بتوان گفت هیچ کس نیست که چندسالی زندگی کرده باشد و طعم تلخ سردرد را نچشیده باشد. این بیماری از شایع‌ترین مرض هاست. در بسیاری از موارد نیز خوش‌خیم است و نیاز به درمان خاصی ندارد. می‌توان کمی صبور بود تا از شدت آن کاسته شود یا با توصیه پزشک دارویی مصرف کرد و از شر آن خلاص شد.

اما در مواردی نیز سردردها بسیار شدید است و امان صاحب آن درد را می‌برد. این نوع سردردها نیاز به بررسی بیشتر دارد، چرا که ممکن است از وجود بیماری‌هایی نظیر میگرن یا تومور مغزی حکایت کند. در هر صورت درمان سردرد بسته به عامل ایجاد آن متفاوت است.ادامه گزارش را اینجا بخوانید.

اقدام فوری برای استرداد ۲کلاهبردار/تجهیز انبار گوشت‌های گرم وارداتی

اگر قصد دنبال کردن اخبار گروه جامعه ایرنا به صورت کامل در حوزه‌هایی مانند محیط زیست، زنان و خانواده، رفاه و تأمین اجتماعی، حقوقی و قضایی، آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت، هلال احمر، اورژانس، انتظامی و حوادث، بهزیستی، مسائل و آسیب‌ها و مدیریت بحران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم هر روز سری به این سایت‌ https://www.irna.ir/service/society بزنید.

نظر شما