شناسهٔ خبر: 59723647 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

دولت سودان میانجیگری برای حل بحران این کشور را رد کرد

وزارت خارجه سودان تأکید کرد که حوادث تأسف باری که از روز شنبه در این کشور به وقوع پیوسته در نتیجه تمرد نیروهای واکنش سریع بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران به نقل از الجزیره،  وزارت خارجه سودان ضمن تشکر از تلاش ها برای میانجیگری جهت حل بحران در این کشور اعلام کرد که آن چه در سودان رخ می دهد مساله داخلی است.

وزارت خارجه سودان تأکید کرد که حوادث تأسف باری که از روز شنبه در این کشور به وقوع پیوسته در نتیجه تمرد نیروهای واکنش سریع بوده است.

  این وزارتخانه تأکید کرد که «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیتی و فرمانده ارتش دستور انحلال نیروهای واکنش سریع و اعلام این نیروها به عنوان نیروهای متمرد علیه دولت و برخورد با آنها بر این اساس را صادر کرده است.

وزارت خارجه سودان ضمن تشکر از تلاش های کشورهای عربی و آفریقایی و جامعه بین المللی برای کمک به آرامش اوضاع در کشور تأکید کرد که آن چه رخ می دهد مساله داخلی است و باید سودانی ها را رسیدن به راه حل مورد نظر   به دور از دخالت خارجی به حال خود رها کرد.

وزارت خارجه سودان همچنین تأکید کرد که همه تلاش ها و میانجیگری ها برای قانع کردن فرماندهان واکنش سریع برای ادغام نیروهای واکنش سریع در ارتش شکست خورده است.

درگیری های خونین میان ارتش و نیروهای واکنش سریع به فرماندهی «محمد حمدان دقلو» از روز شنبه آغاز شد و تا کنون بیش از 100 نفر که بیشتر آنها غیرنظامی هستند کشته شدند و بیش از هزار و 200نفر نیز زخمی شدند.

اخبار مرتبط

انتهای پیام

نظر شما