شناسهٔ خبر: 59720429 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

واکنش طالبان افغانستان به طرف‌های درگیری در سودان: خویشتنداری کنید

تهران- ایرنا - ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان با انتشار اعلامیه‌ای، آغاز درگیری ها در سودان را مایه تاسف طالبان خواند و گفت طالبان از دو طرف جنگ می‌خواهد تا خویشتن داری و مذاکره را در دستورکار خود قرار دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری صدای افغان(آوا)، در ادامه موضع گیری طالبان در ارتباط با وقایع اخیر در سودان، ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان با نشر اعلامیه‌ای جنگ در کشور سودان را مایه تاسف طالبان خواند.

وی در صفحه توییتر خود نوشت: "طالبان از این رویداد که در کشور برادر و مسلمان ما جنگ داخلی ادامه دارد و باعث رنج ملت سودان شده به شدت متاثر است. "

ذبیح الله مجاهد افزود طالبان به مردم و حکومت سودان توصیه می کند که از جنگ دست بکشند و از راه مشورت، گفت‌وگوهای سیاسی و خویشتنداری برای حل چالش ها استفاده کنند.

وی اضافه کرد افغانستان به عنوان یک کشور و ملت جنگ دیده آسیب های جنگ را لمس کرده است. چرا که در اثر جنگ، حکومت‌ها ضعیف و زمینه مداخلات کشورهای بیگانه فراهم می‌شود.

درگیری‌های گسترده‌ میان عبدالفتاح البرهان، فرمانده ارتش سودان و محمد حمدان دگالو، فرمانده نیروهای واکنش سریع این کشور در خارطوم پایتخت این کشور جریان دارد.

تاکنون در این درگیری ها دست کم ۶۰ تن کشته شده و بیش از ۶۰۰ تن دیگر نیز زخمی شدند.

نظر شما