شناسهٔ خبر: 59685747 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سد اکباتان همدان تا پر شدن ظرفیت فاصله زیادی دارد

بارش باران در چند روز گذشته موجب افزایش حجم سد اکباتان تا ۱۸ درصد ظرفیت آن شده است، اما تا پر شدن ظرفیت کامل آن فاصله دارد.

صاحب‌خبر -

سد اکباتان همدان تا پر شدن ظرفیت فاصله زیادی داردبه گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ کارشناس هواشناسی استان گفت: بیشترین بارش‌ها در روز‌های گذشته در شهرستان نهاوند با ۸۲ میلیمتر گزارش شده است.

روح الله زاهدی با بیان اینکه در شهرستان همدان هم در این مدت ۲۷ میلیمتر بارش باران داشتیم، افزود: به طور متوسط در مناطق مختلف استان ۳ میلیمتر بارش ثبت شده است.

او گفت: با وجود افزایش ۴۰ میلیمتری بارش ها، فروردین امسال در مقایسه با پارسال میزان بارش‌ها نسبت به بلند مدت ۵۰ میلیمتر کمتر است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان هم با اشاره به اینکه با بارش‌های چند روز گذشته ۱۸ درصد ظرفیت در سد اکباتان آب ذخیره شده است، افزود: تا پر شدن کامل این سد فاصله وجود دارد.

محمد ضروری گفت: سد کلان ملایر ذخیره آب مناسبی دارد و حجم آب دیگر سد‌های استان با این بارش‌ها تغییری نکرده است و مردم همچنان باید در مصرف آب صرفه جویی کنند.

 

<div id="video-display-embed-code_9504266"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3817865/9504266?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما