شناسهٔ خبر: 59645813 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اشغال سرزمین فلسطین موضوع یک ملت یا یک قوم نیست

سپاه ثارالله استان کرمان در بیانیه‌ای تاکید کرد: از زمان اشغال سرزمین فلسطین تاکنون بسیاری این واقعیت را گوشزد کرده‌اند که مسئله اشغال سرزمین فلسطین، موضوع یک ملت و دولت یا یک قوم و قبیله نیست بلکه شراره‌های شرّی آشکار است که دامان انسان و انسانیت را گرفته و حدود آن در گستره‌ی یک جغرافیای خاص محدود نخواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دریافت خبرگزاری ایسنا، در بیانیه سپاه ثارالله استان کرمان به مناسبت روز جهانی قدس آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم
سُبْحَانَ الَّذِی أَسْرَیٰ بِعَبْدِهِ لَیْلًا مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَی الْمَسْجِدِ الْأَقْصَی الَّذِی بَارَکْنَا حَوْلَهُ لِنُرِیَهُ مِنْ آیَاتِنَا ۚ إِنَّهُ هُوَ السَّمِیعُ الْبَصِیرُ
(اسرا / آیه ۱)

امروز مسئله فلسطین شاخص میان پایبندی به اصول انسانی و ضدیت با اصول انسانی است. «امام خامنه‌ای (مدظله العالی)»

روز قدس نماد وحدت و اراده امت اسلامی در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین، غزه و دیگر کشورهای اسلامی و روز لبیک به فریاد مظلومیت ملتی است که با خون فرزندان خود پرده از چهره کریه و خوی ددمنشانه رژیم غاصب صهیونیستی برمی‌دارند.

از ابتدای شکل گیری رژیم غاصب و سلطه‌گر اسرائیل همواره به حقوق مسلّم مردم مظلوم و مقاوم فلسطین تجاوز شده، برخی حکومت‌های عربی و غربی و در رأس آنها آمریکا، از آن حمایت کرده‌اند. در حقیقت، سلاح‌های هسته‌ای و کشتار جمعی که در مقیاسی گسترده در زرّادخانه های رژیم صهیونیستی ذخیره شده است، نه به جهت مقابله با مردم بی دفاع فلسطین بلکه در راستای سلطه بر جهان اسلام و منطقه خاورمیانه است.

بروز وقایع جهانی اخیر به ویژه حمایت اروپاییان از مردم اوکراین و غفلت جهانی از مسئله ۷۵ساله فلسطین! اهمیت بزرگداشت این روز بزرگ را بیش از پیش نموده است.

روز جهانی قدس ۱۴۰۲ به عنوان معیار عزت و ذلت امت اسلامی در سال جاری و نخستین سال از قرن جدید از اهمیت بسیار متفاوتی در مقایسه با سال‌های گذشته برخوردار و نیازمند تحول در رویکردها و اقدامات معطوف به این رخداد بزرگ و تعیین کننده جهانی است.

از زمان اشغال سرزمین فلسطین تا کنون بسیاری این واقعیت را گوشزد کرده‌اند که مسئله اشغال سرزمین فلسطین، موضوع یک ملت و دولت یا یک قوم و قبیله نیست بلکه شراره‌های شرّی آشکار است که دامان انسان و انسانیت را گرفته و حدود آن در گستره‌ی یک جغرافیای خاص محدود نخواهد شد.

جهان اسلام در سایه بیداری اسلامی که مرهون میراث گرانسنگ معمار کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) محقق شده است، باید نشان دهند که مصمّم به بازگشت به سنّت های شکوهمند اسلام و در رأس آن، وحدت مسلمانان هستند. اگر تنها بخشی از امکانات جهان اسلام در این مسیر به کار گرفته شود، قطعاً شاهد زوال و نابودی رژیم منفور صهیونیستی خواهیم بود. دفاع از ملت مظلوم فلسطین و قیام شجاعانه و مظلومانه آنان، وظیفه اسلامی همه ماست.

رژیم جعلی صهیونیستی و حامی اصلی آن یعنی دولت آمریکا که جبهه مقاومت را عامل اصلی ناکامی‌های خود می‌دیدند با روش همیشگی خود، ناجوانمردانه نماد مقاومت در منطقه یعنی سردار پرافتخار سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی را ترور کردند و به برکت خون این شهید بزرگوار و دیگر شهیدان جبهه مقاومت نابودی این غده سرطانی، تسریع خواهد شد.

ما پاسداران و بسیجیان سپاه ثارالله استان کرمان از آحاد ملت بزرگ ایران اسلامی بویژه مردم ولایتمدارپ ایتخت مقاومت جهان اسلام کرمان می‌خواهیم برای زنده نگهداشتن روز جهانی قدس، به دعوت امامین انقلاب برای همراهی با مظلومین عالم و حمایت از قبله اول مسلمین جهان، بار دیگر جلوه‌ای از حماسه حضور پرشور خویش را در راهپیمایی روز قدس در سراسر استان به نمایش بگذارند.

روز قدس روز همه مظلومان عالم است

همچنین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان در بیانیه ای به مناسبت روز قدس آورده است: قدس در تاریخ درخشان امت اسلام نماد مقابله مستضعفین با مستکبرین، وحدت و یکپارچگی و روز حیات اسلام است. روز قدس، روز تبلور همبستگی و همدلی جهان اسلام و تمام آزادیخواهان جهان با مردم مظلوم فلسطین و همه مظلومان و ستم‌دیدگان جهان و همراهی آنان در راه مقاومت و مبارزه با استکبار بین المللی و رژیم غاصب صهیونیستی و روز طنین ندای عدالت طلبی، حقیقت جویی و وحدت جهان اسلام در سراسر گیتی است.

روز جهانی قدس، روز جوشش و فوران خشم و اراده جامعه جهانی و امت اسلامی بر علیه جنایات ددمنشانه رژیم صهیونیستی و صحنه انزوای راهبردی آمریکا و میدان هراس و وحشت اسرائیل در پیشگاه ملتهاست. روزی که فریاد عدالت خواهی و ظلم ستیزی بار دیگر لرزه بر اندام پوشالی نظام استبداد خواهد انداخت.

روز جهانی قدس، نه تنها روز ملت مظلوم فلسطین، بلکه روز همه مظلومین عالم و روز اسلام است؛ روز انفجار خشم مقدس مستضعفان و محرومان عالم علیه دنیای زر، زور و تزویر صهیونیسم بین‌المللی و شیطان بزرگ آمریکاست.

روز جهانی قدس روزی است که رؤیای توهم گونه اسرائیل غاصب، مبنی بر ایجاد اسرائیل بزرگ از نیل تا فرات به حفره عمیق و تاریکی بدل شده است که گور اسرائیل خواهد شد.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان با تأسی از فرامین تاریخی حضرت امام(ره) با پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری ضمن محکوم نمودن جنایت اخیر رژیم سفاک و کودک کش صهیونیستی در مسجد الاقصی که منجر به جراحت و بازداشت معتکفین روزه دار فلسطینی در قبله گاه اول مسلمانان شد و پرده دیگری از چهره خشونت بار و توحش ذاتی این رژیم موقت و نامشروع را در برابر دیدگان افکار عمومی دنیا به نمایش گذاشت، از مردم همیشه در صحنە و ولایتمدار استان کرمان دعوت می کند با حضور پرشور خود در راهپیمایی روز جهانی قدس امسال پاسخ کوبنده ای به جنایات صهیونیست ها بدهند.

لازم به ذکر است: راهپیمایی روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، فردا ۲۵ فروردین ماه در شهر کرمان ساعت ۱۰ صبح از محل چهارراه توحید (ارگ سابق) تا مصلای بزرگ امام علی علیه السلام همراه با سخنرانی سردار شریف سخنگوی کل سپاه پاسداران و رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان نیز با دعوت از مردم برای حضور در راهپیمائی روز جهانی قدس در بیانیه ای اعلام کرد: تجلی راهبرد و نگاه دفاع از مظلومان در جمهوری اسلامی ایران؛ با ابتکار و شاهکار بنیانگذار انقلاب اسلامی برای نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس به خوبی نمایش داده شد و فرصتی را فراهم آورد تا توجه تمامی آزادی خواهان و آزاداندیشان به مظلومیت مردمی قهرمان و تجاوزات رژیم غاصب صهیونیستی و هم پیمانان آن جلب شود.

روز جهانی قدس، مربوط به همه مظلومان و مستضعفان جهان است و یادآور می‌شود که همه ما باید از مظلومین حمایت و با ظالمان مبارزه کنیم و از این روست که جمهوری اسلامی ایران و ملت بصیر این مهد پرگهر در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی به خوبی دفاع مقتدرانه از مظلومان را نشان داده اند و و همواره تاکید دارند که ما قدس و مظلومان تاریخ را هرگز تنها نخواهیم گذاشت و تا رسیدن به پیروزی نهایی مقاومت خواهیم کرد.

جای بسی خرسندی است که اگرچه روزگاری مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین برای دفاع از خود تنها سنگ در اختیار داشتند، اما امروز با فداکاری و صنعت داخلی خود و ابزاری که در اختیار دارند به اسرائیلی ها پاسخ دندان شکن می دهند.

ملت انقلابی و روزه دار ایران اسلامی همه ساله در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، ندای حمایت خود از ملت فلسطین را اعلام و در راهی که بنیانگذار انقلاب اسلامی ترسیم نموده، با پرچمداری رهبر معظم انقلاب اسلامی به پیش رفته است.

اینجانب ضمن اعلام انزجار از رژیم منفور صهیونیستی و استکبار جهانی به سرکردگی امریکای جهانخوار، همدوش و همراه با دیگر ملت های آزادی خواه و آزاداندیش جهان از مردم فهیم، آگاه و ولایتمدار استان کرمان دعوت می‌کنم همچون سنوات گذشته با حضور گسترده و پرشور در راهپیمایی روزجهانی قدس، ضمن حمایت بی‌دریغ از مبارزات ملت مظلوم  فلسطین، پاسخ قاطعانه‌ای به شیطنت‌های رژیم اشغالگر قدس و مدعیان دروغین دموکراسی و حقوق بشر داده و نشان دهند که آرمان آزادی قدس شریف و فلسطین عزیز را هرگز فراموش نخواهند کرد.

نفس‌های رژیم دروغین صهیونیستی به شماره افتاده

همچنین محسن روحی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از اهالی فرهنگ و هنر و آحاد مردم برای شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت کرد.

متن این دعوتنامه به شرح زیر است:

"وَ مالَکُمْ لاتُقاتِلُونَ فی سَبیلِ اللهِ وَالْمُسْتَضْعَفینَ مِنَ الرِّجالِ وَالنِّساءِ وَالْوِلْدانِ: چرا در راه خدا، و (برای رهایی) مردان و زنان و کودکانی که (به دست ستمگران) تضعیف شده اند، پیکار نمی‌کنید؟" سوره نسا/ آیه ۷۵

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با فکر بلند رهبر کبیر انقلاب به نام روز قدس نام‌گذاری شد تا نمادی باشد برای وحدت بیش از پیش جهان اسلام و مبارزه آشکار با جریان ظالم و مستکبری که ۷۰ سال قدس شریف را در سیطره خود درآورده و با ظلم و خودخواهی برای رسیدن به اهداف شوم خود تلاش می‌کند.

دولت جعلی و دروغین صهیونیسم عامل بسیاری جنایات در منطقه و جهان بوده و امروز بر همه ما واجب است با تبیین واقعیت‌های این ظلم آشکار برای نسل جوان و نوجوان برای مقابله با جنایت‌های رژیم منحوس اسرائیل گام برداریم. در این راه هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر رسالت سنگینی برعهده دارند چرا که زبان هنر همواره اثرگذار است.

امروز که نفس‌های رژیم دروغین صهیونیستی به شماره افتاده، حضور پر رنگ ملت ایران در راهپیمایی روز قدس ضربه محکمی است بر پیکره ظلم و ستم جهانی. مردم جهانشهر مقاومت همواره نشان داده‌اند که پشتیبان مظلومان بوده و در مقابله با ظلم ذره‌ای تردید نداشته‌اند. شهدایی همچون شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید الله‌دادی پرچم‌دار مقاومت و مقابله با ظلم بودند و مسیری برای ما ترسیم کردند که انتهای آن آزادی جهان از ظلم و جور است. لذا حضور مردم دیار کریمان در راهپیمایی روز قدس مشت محکمی است بر دهان یاوه‌گویان عالم و دشمنان آزادی.

اینجانب ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه مسلمانان جهان از مردم شریف استان کرمان به ویژه اهالی فرهنگ و هنر برای شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت می‌کنم تا ضمن اعلام حمایت جدی خود از ملت مظلوم فلسطین، وحدت و همبستگی خود در انزجار از رژیم اشغالگر قدس را نشان دهند.

انتهای پیام

نظر شما