شناسهٔ خبر: 59616313 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افزایش حمایت از ایتام با طرح هر ایرانی یک یتیم

مردم می توانند با حداقل ده هزار تومان به بالا در طرح حمایت از ایتام و محسنین مشارکت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما رادیو تهران در برنامه شهر آفتاب با سید ابوالفضل پرپنچی ، مدیر کل کمیته امداد استان تهران درباره حمایت از ایتام گفتگو کرد.
سوال: ما تصمیم داریم درباره طرح هر ایرانی یک یتیم با شما صحبت کنیم، اما پیشتر سوالی که برای همه ما ایجاد شده این است که نامگذاری این طرح بر چه اساسی بوده یعنی هر ایرانی یک یتیم را سرپرستی کند در واقع ۸۰ میلیون ایرانی مابه ازایشان یک یتیم وجود دارد؟
پرپنچی: کمیته امداد امام خمینی طرح اکرام ایتام را از نیمه دوم سال ۱۳۷۸ با هدف این که حمایت بکند از کودکان یتیم و طرح محسنین را از سال ۱۳۹۰ به صورت آزمایشی در ۵ استان من جمله استان تهران با هدف کمک و حمایت از کودکان باسرپرست ناتوان یعنی کسانی که پدر دارند، ولی به منظور تامین نیازمندی شان بایستی در زمینه‌های معیشتی، تحصیلی و درمان به آن‌ها کمک شود این طرح اکرام محسنین را راه اندازی کردیم.
در این طرح افراد نیکوکار با پذیرفتن و تقبل حمایت مالی از یک یا چند فرزند، ببینید ۸۰ میلیون یتیم و محسنین نداریم بلکه این‌ها با کمک‌های حداقلی که می‌توانند بکنند و مثا یک فرزند امکان دارد ده تا بیست تا حامی داشته باشد و هر کدام یک مبالغی را به حساب آن‌ها واریز کنند، پس ما هر یتیممان می‌تواند حامی‌های متنوع و تعداد بیشتری را داشته باشد.
مشکلات مادی و معنوی آن‌ها را که در قالب کمک‌های خاص به دانش آموزان به دانشجویان، بیماران و افراد حقیقی و حقوقی که در این طرح حامی اسم می‌بریم ایرانیان عزیزمان می‌توانند حمایت کنند در استان تهران و کل کشور از این طرح حمایت کنند.
سوال: کسانی که کمک می‌کنند در طرح اکرام ایتام خودشان مستقیما وارد عمل می‌شوند یا بواسطه گری کمیته امداد این کمک را می‌رسانند؟
پرپنچی: ما در این طرح چند تا هدف را داریم پیگیری می‌کنیم اول این که افزایش حس مسئولیت پذیری در قشر‌های مختلف جامعه، گسترش فرهنگ دستگیری از نیازمندان هست، یاری رساندن به فرزندان یتیم و غیر یتیم نیازمند، بهبود وضعیت معیشتی شان، تحصیلی و درمانی، بهره گیری از نیات خیرخواهانه و نیکوکاران، خیلی از نیکوکاران می‌خواهند جای خیر را نمی‌دانند ما به این‌ها کمک می‌کنیم بعنوان حامیان و نیرو‌های افتخاری که در امر حمایت از نیازمندان است. ایجاد شبکه اجتماعی از خیرین و نیکوکاران را برای رسیدگی به امور نیازمندان را داریم پیگیری می‌کنیم، اما در این طرح همه‌ی آن‌هایی که کمک می‌کنند مبالغ مستقیما به حساب خود یتیم و محسنین واریز می‌شود، ما از استان تهران هم همین الان که خدمت شماهستم تعداد حامیان مان ۸۵ هزار و ۱۱۷ حامی را ما داریم که از تعداد ۲۳ هزار و ۲۱۳ یتیم و محسنین ما دارند حمایت می‌کنند و به نظرم می‌رسد که این‌ها می‌توانند از طریق حامیان عزیزمان از طریق مراکز و مناطق کمیته امداد که در سراسر کشور و در استان تهران هست، حمایت‌های خودشان را انجام بدهند.
دوم مراکز نیکوکاری که زیر پوشش کمیته امداد دارند کار می‌کنند، سوم از طریق سامانه پیامکی که با ارسال عدد یک به ۳۰۰۰۳۳۳۳ می‌توانند حمایت خودشان را داشته باشند یا این که به سایت ekram.emdad.ir مراجعه کنند و یا مستقیما به شماره کارت عمومی بریزند که ما خودمان آنجا این کار را انجام می‌دهیم و تقسیم مبالغی که رسیده می‌شود از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۲۹۷۸۶ و در استان تهران هم یک شماره تلفنی داریم که خودشان می‌توانند وارد بشوند و تماس بگیرند ۷۳۵۵ آنجا پیام بگذارند خود همکاران ما با ایشان تماس می‌گیرند و افراد مورد نظر را در اختیارشان قرار می‌دهند و شماره؟ (این کلمه را متوجه نشدم) برایشان می‌فرستند که آن‌ها بتوانند مبالغ را واریز کنند. از حداقل ده هزار تومان به بالا می‌توانند این‌ها مشارکت را در بین حمایت از ایتام و محسنین ما داشته باشند.

نظر شما