شناسهٔ خبر: 59609898 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حجاب و عفاف ؛زیور زن مسلمان و دژ حفاظت از جامعه

حجاب همواره بخشی عمده از رسالت انبیاء و اولیاء ادیان و علما بوده ؛ به طوریکه یکی از وظایف علمای دین و جامعه مقوله عفاف است.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان اساس اسلام سعادت و نجات آدمی است و باورهای دینی و احکام اخلاقی و فقهی در احکام الهی مربوط به پوشش زن نیز با این فلسفه و حکمت حکیمانه صادر شده است.
حجاب و عفاف به عنوان  دو ارزش در جامعه بشری و به ویژه جوامع اسلامی مطرح است چناچه زن از دیدگاه اسلام دارای شخصیت شایسته و موقعیتی الهی است که می‌تواند مدارج کمال را طی کرده و به مراتب عالی انسانیت راه یابد وجود زن زینت بخش آفرینش انسان است و افق روح او تجلی‌گاه رحمت و دامن زن مدرسه بشریت است و کمال مرد بدون او ممکن نیست.
امامدتی است که با پشتیبانی دشمنان و حمایتشان گروهی منفعت طلب بدون هدف اقدام به کشف حجاب و اقدامات ناشایست در  جامعه دارند و این موضوع خانواده ها را نیز نگران کرده است.
برخی خانواده ها تاثیر جامعه بر فرزندانشان را تهدیدی تلقی میکنند که اگر به موقع پیشگیری نشود عواقب و هزینه های زیادی باید صرف درمان آن شود .

 

دانلود

<div id="video-display-embed-code_9481570"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3812995/9481570?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما