شناسهٔ خبر: 68144797 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

کدام داروها در عراق ممنوع و غیرمجازند؟

افسانه باورصاد

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خوزستان با اشاره به اعمال حبس طولانی مدت و جریمه‌های سنگین نقدی برای حمل‌کنندگان داروهای ممنوعه و غیرمجاز در راهپیمایی اربعین، در این خصوص به زائران هشدار داد.

صاحب‌خبر -

سرهنگ محمدقاسم رحیمی امروز (۲۱ مردادماه) در بازدید از مرز شلمچه اظهار کرد: پلیس مبارزه با مواد مخدر استان خوزستان تجهیزات فنی و دستگاه‌های موادیاب پیشرفته در مرزهای شلمچه و چذابه مستقر کرده است که در شناسایی متهمان و کشف جاسازی‌های موادمخدر از قابلیت بسیار بالای برخوردار هستند.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به داروهای ممنوعه و غیر مجاز کشور عراق گفت: حمل دارو در اشکالی مانند قرص، شربت و آمپول که حاوی کدئین و یا مواد مخدر از جمله دیازپام، فلورازپام، کلونازپام، اگزازپام، لورازپام، شربت تریاک، دیفن اکسیلا، استامینوفن کدئین، متادون، ترمادول، ریتالین، بوپونورفین (b۲)، داروهای بیماری صرع، داروهای سرطان و.. که به نوعی حاوی مقادیری مواد مخدر هستند، بر اساس قوانین کشور عراق جرم محسوب می‌شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خوزستان افزود: زائران از همراه داشتن هر گونه داروی گیاهی مشکوک مانند شیرین بیان، قره قوت و.. که از لحاظ ساختاری شباهت زیادی به مواد مخدر دارد و از طرفی ممکن است برای ماموران کشور عراق ناشناخته باشد، خودداری کنند.

سرهنگ رحیمی گفت: امیدواریم زائران با مطالعه و به کار بستن توصیه‌ها و هشدارهای پلیس، از حمل موارد غیر قانونی خودداری کنند تا شاهد دستگیری و بازداشت آن‌ها به دلیل حمل داروهای ممنوعه و غیرمجاز نباشیم. 

انتهای پیام 

نظر شما