شناسهٔ خبر: 59591926 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

مخالفت عضو جبهه پایداری با لایحه ارتقای امنیت زنان/ تجاوز در اسلام به معنای رابطه جنسی بدون زوجیت است

خبرگزاری ایرنا

به گفته نماینده مردم تهران در مجلس، موضوع حجاب در لایحه ارتقای امنیت زنان دیده نشده‌است.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

محمد نبویان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: تجاوز در اسلام به معنای رابطه جنسی یک زن با مرد بدون رابطه زوجیت است، اما در تعریف غربی‌ها این موضوع وجود ندارد و رابطه زن و مرد برای آن‌ها دو گونه است.

سید محمد نبویان در مخالفت با کلیات لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوء رفتار گفت: تعریف آسیب دیدگی زنان در این لایحه نیامده است، در این لایحه عبارت زنان در معرض آسیب آمده که دارای معنای بسیار گسترده‌ای می‌باشد.

نماینده مردم تهران اظهار داشت: تجاوز در اسلام به معنای رابطه جنسی یک زن با مرد بدون رابطه زوجیت است، اما در تعریف غربی‌ها این موضوع وجود ندارد و رابطه زن و مرد برای آن‌ها دو گونه است؛ یا زن و مرد راضی هستند که اگر راضی باشند، تجاوز صدق نمی‌کند. این موضوع صددرصد با اسلام تضاد دارد.

نبویان با اشاره به ایرادات این لایحه عنوان کرد: در این لایحه واژه آزار جنسی آمده، اما تعریف آن وجود ندارد، همچنین توانمندسازی نیز تعریف نشده است. این لایحه همه کشور از جمله وزارتخانه‌های کشور، آموزش و پرورش و علوم، ارشاد، سازمان صداوسیما، سازمان بهزیستی را درگیر کرده است.

او گفت: این موضوع این نکته را القا می‌کند که در کشور معضل جدی وجود دارد و زنان جامعه ما در حال آسیب دیدن هستند. مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیر خود فرمودند: زنان جامعه ما قابل مقایسه با زنان سایر جوامع نیستند. این نگاه سکولار است.

نظر شما